امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند

امام حسین برای زوار خود دعا می‌کند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق خاطرنشان ساخت: اگر زائران جایگاه و مقام خود را می‌دانستند از نشاط و خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند زیرا در قیامت هیچ‌کس نیست مگر اینکه برخورد کریمانه خدا نسبت به زوار را می‌بینندو آرزو می‌کند که ای‌کاش از زائران امام حسین علیه السلام بودم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي ، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جمع روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات با استناد به حديثي از امام صادق عليه السلام اظهار داشت: امام حسين به زوار خود نظر دارد و اسامي آنان و پدرانشان و جايگاهشان را مي داندو آنان را مي بيند و براي آنان استغفار مي كند و از اجداد طاهرينش در خواست مي كند كه آنان نيز براي زائرانش دعا كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق خاطرنشان ساخت: اگر زائران جايگاه و مقام خود را مي داننستند از نشاط و خوشحالي در پوست خود نمي گنجيدند زيرا در قيامت هيچ كس نيست مگر اينكه برحورد كريمانه خدا نسبت به زوار را مي بينندو آرزو مي كنند كه اي كاش از زائران امام حسين عليه السلام بودم.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با استناد به حديث ديگري اظهار داشت: چهار هزار فرشته كنار قبر ابي عبدالله حضور دارند كه رييس آنها فرشته اي به نام منصور است كه هركس به زيارت امام حسين مي آيد او را استقبال مي كنند و وقتي وداع مي كنند او را مشايعت مي كنند و اگر مريض شود، به عيادت او مي روند و اگر از دنيا برود به جنازه اش نماز مي گذارند و بعد مرگش نيز براي طلب رحمت مي كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق خطاب به روحانيون و مداحان خاطر نشان كرد : خداوند بزرگترين لطف و عنايت را به شما كرده است كه توفيق خدمت به زوار او را پيدا نموده ايدو بايد قدر اين نعمت را بدانيد كه بسيار مغتنم است.
وي با اشاره به حديث ديگري از آنان خواست با خوش رويي و خوش گويي و خوش خلقي با زائران كمر همت بر آموزش احكام و معارف اهل بيت ببندندو اين سفر را همانند كلاسي براي ارتقاي سطح فكري و عقيدتي زائران فرض كنند.
در ايتداي اين جلسه حجج اسلام و المسلمين قماشي و دكتر فقيهي كه به عنوان رابط روحانيون در كربلا حضور داشتند تذكرات لازم را ارئه كرده و محور هاي ارزيابي روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي به عتبات را تشريح كردند.
در پايان اين جلسه نيز پس از بيان چند مسئله شرعي پركاربرد و مورد ابتلاي مداحان و روحانيون كاروان ها به پرسش هاي آنان پاسخ داده شد.




نظرات کاربران