امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است

امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون در حال بررسی امکانات راه آهن در مسیر مشهد-کربلا بویژه در حوزه سرزمینی عراق هستیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جواد شاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هنوز هيچ شركت كارگزاري براي به عهده گرفتن اعزام زايران اربعين از طريق قطار مشهد- كربلا تشكيل نشده است اما اميدواريم با فراهم شدن امكانات، زائران مراسم اربعين امسال با قطار راهي كربلاي معلي شوند.
مديركل راه آهن منطقه خراسان نيز گفت: راه آهن جمهوري اسلامي ايران از مدتها قبل آمادگي خود را براي انتقال زائران از طريق ناوگان ريلي اعلام كرده است و هيچ مشكلي در زيرساختهاي اين مجموعه از مشهد تا نقطه صفر مرزي وجود ندارد.
محمدهادي ضيايي مهر افزود: مسافران، مسير ريلي مشهد تا نقطه صفر مرزي شلمچه را با قطار طي كرده و پس از طي مراحل اداري و گمرگي در مرز مشترك، فاصله 35 كيلومتري مرز تا ايستگاه راه آهن بصره در كشور عراق را با اتوبوس ادامه مسير مي دهند. جابجايي از بصره تا كربلا و يا بغداد نيز به وسيله ناوگان راه آهن عراق انجام مي شود.
وي گفت: اما آنچه اكنون بايد صورت بگيرد تشكيل يك شركت كارگزاري براي به عهده گرفتن انتقال، اسكان و تهيه امكانات سفر در طول كل زمان مسافرت براي زائران است كه متاسفانه تاكنون مجموعه و يا شركت خاصي در اين زمينه اعلام آمادگي نكرده است .
مديركل راه آهن خراسان در عين حال از بررسي مسير ريلي مشهد - كربلا توسط كارشناسان راه آهن و اداره حج و زيارت خراسان رضوي در هفته جاري خبر داد.
راه اندازي مسير ريلي از ايران به عراق آبان ماه سال 95 با سفر زائران مراسم اربعين از تهران تا كربلا آغاز شد و در همان موعد وعده راه اندازي مسير ريلي مشهد - كربلا نيز از سوي مسئولان داده شد كه تا كنون عملي نشده است.
كاهش هزينه سفر، راحتي و ايمني از مزاياي سفر ريلي بين مشهد- كربلا براي زائران عتبات عاليات است. برخي دست اندركاران سفرهاي زيارتي ارزاني و سود پايين اين نوع سفر در مقايسه با سفر جاده اي و هوايي را عامل عدم مشاركت شركتهاي زيارتي براي فعاليت در اين عرصه عنوان مي كنند.


| شناسه مطلب: 70931




اربعين



نظرات کاربران