81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است 81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است 81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است 81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است 81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است 81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است 81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است

81 هتل در نجف در خدمت زایران ایرانی است

مسوول اسکان ستاد عملیات شمسا در نجف اشرف از فعال بودن تنها 81 هتل اقامتی برای زائران ایرانی از میان 303 هتل در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف، آقاي علي نمازي، مسوول اسكان ستاد عمليات شمسا در نجف اشرف در جلسه آسيب شناسي مسائل و مشكلات زائران ايراني در نجف اشرف كه با حضور رييس سازمان حج وزيارت برگزار شد، گفت: هم اينك در نجف اشرف 303 هتل شناسايي شده است كه از اين تعداد تنها 81 هتل فعال و باقي آن ها غير فعال هستند.
وي افزود: البته اين آمار فعاليت هتل ها براساس گزارش ميداني مديران اجرايي ستاد است كه نوع فعاليت و خدمات آن ها براساس ملاك ها و معيارهاي مشخص، گرفته شده است كه برخي هتل ها غيرقابل استفاده و برخي نيز فاقد استاندارهاي لازم هستند.
آمار هتل ها براي استفاده زائران گاهي از مرز 90 تا 120 هتل افزايش مي يابد كه بعد مسافتي و امكانات نيز دليل ديگري براي كاهش يا افزايش آمار هتل ها جهت ارائه خدمات دهي به زائران در نظر گرفته شده است.
هم اينك ظرفيت پذيرش 70 يا 90 و گاهي 120 كاروان در نجف اشرف وجود دارد كه براساس شرايط زماني و مناسبتي اين آمار متغيير هستند و وقتي آمار ورودي ها افزايش مي يابد به دليل نبود برخي اقامتگاه هاي مناسب در اطراف حرم، هتل هاي با مسافت دورتر براي زائران اجاره مي شود.
متاسفانه به دليل برخي مشكلات شهري در نجف اشرف، بسياري از هتل هاي حاضر شرايط مناسب را براي اسكان زائران ايراني ندارند و اگر روزانه 50 كاروان اعزام شود مي توانيم نزديك ترين مناطق را براي اسكان زائران قرار دهيم.
با توجه به اينكه آمار كاروان ها گاهي متغيير است و افزايش مي يابد اين تغييرات باعث مي شود تا براي زائران از هتل ها و اقامتگاه هاي دورتر استفاده شود و براي راحتي زائران وسيله نقليه به صورت رايگان در نظر گرفته مي شود.




نظرات کاربران