موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند

موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام و ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در راستای همکاری برای جلب مشارکت و نذورات دانشگاهیان در راستای بازسازی عتبات و برنامه‌های اربعین منعقد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام، سيدمحمد علوي‌فر، رئيس ستاد عتبات عاليات استان ايلام، با تقدير از فعاليت‌هاي دانشجويان در سال‌هاي گذشته با ستاد بازسازي عتبات عاليات اين استان، اظهار كرد: دانشجويان قشر عظيمي از جمعيت جامعه كشور را تشكيل مي‌دهند.
وي با بيان اينكه دانشجويان نقش مهمي در گسترش فرهنگي حسيني و به تأسي از حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) وفادارترين نيروهاي انقلاب اسلامي هستند، افزود: از موكب‌هاي دانشجويي در ايام اربعين حسيني سال جاري در راستاي خدمات‌رساني به زوار حسيني حمايت خواهد شد.
علوي‌فر با اشاره به اهميت حفظ شعائر الهي و مقدسات مذهبي، تصريح كرد: با توجه به اينكه حرم مطهر ائمه معصومين(ع) يكي از بارزترين اين شعائر است، بسيج دانشجويي و ستاد بازسازي عتبات عاليات در نظر دارند تعامل و همكاري بيشتري نسبت به گذشته در اين زمينه داشته باشند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان ايلام تصريح كرد: هدفمند كردن نذورات و كمك‌هاي دانشگاهيان در زمينه بازسازي عتبات، طراحي، ساخت، مرمت و توسعه طرح‌هاي عتبات مقدسه در كشور عراق و برنامه‌هاي مربوطه اربعين حسيني(ع) برابر ضوابط و مقررات از مفاد اين تفاهم‌نامه همكاري است .
محمود علي‌پور، رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان ايلام، با ارائه گزارش از فعاليت‌هاي صورت گرفته اين سازمان در استان، گفت: موكب‌هاي پذيرايي و اسكان براي رفاه زوار حسيني در ايلام اربعين حسيني به همت دانشجويان در ايلام و مهران راه‌اندازي مي‌شود.
وي تصريح كرد: بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته و تمهيدات انديشيده شده ظرفيت اسكان شبانه ۵۰۰ نفر در هر شب و پذيرايي روزانه ۲ هزار نفر از زوار اربعين حسيني در موكب‌هاي دانشجويي در مرز مهران با همكاري مراكز دانشگاهي استان فراهم خواهد شد .
علي‌پور بيان كرد: در سال جاري تمام مراكز دانشگاهي در استان به‌ صورت تجميعي در ايام اربعين باهم فعاليت خواهند كرد و تلاش مي‌شود كه با همكاري ساير نهادها زمينه خدمات‌رساني به زوار اربعين حسيني به نحو شايسته‌اي بهتر از سال‌هاي گذشته از جمله راه‌اندازي ايستگاه‌هاي فرهنگي فراهم شود.
وي اظهار كرد: تعيين سازوكار و تلاش براي جلب مشاركت دانشگاهيان به منظر جمع‌آوري وجوهات نقدي و غيره، معرفي گروه‌هاي جهادي به‌منظور كمك عملياتي به بازسازي عتبات، اعزام نيروهاي خادم الحسين (ع) به‌منظور خدمت افتخاري در مأموريت‌هاي ستاد در ايام اربعين حسيني، كمك و همكاري در برنامه‌هاي مربوط به اربعين دانشگاهيان در عراق و جلب مشاركت‌ها و نذورات دانشگاهيان استان ازجمله اهداف اين تفاهم‌نامه است.


| شناسه مطلب: 70974




دانشگاه اربعين



نظرات کاربران