سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم

سفیر عراق: اربعین را جهانی می‌کنیم

سفیر عراق در ایران با اشاره به صدور ۵۰۰ هزار ویزا برای زائران اربعین گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اربعین را جهانی می‌کنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، راجح الموسوي، سفير عراق در ايران در گردهمايي دست اندركاران مراسم اربعين حسيني با اشاره به اينكه اين مراسم يك جلسه تاريخي است گفت: ما جايگاه زيارت اربعين را براي جهان مي‌دانيم.
وي از مسئولان ستاد اربعين ايران براي همكاري و اقداماتي كه در اين حوزه انجام داده‌اند تشكر كرد و گفت: همان طور كه رهبر معظم انقلاب گفته‌اند ما تلاش داريم اربعين را يك مراسم جهاني كنيم، اكنون منطقه چالش‌هاي بزرگي دارد و اجراي منظم مراسم اربعين جواب محكمي به كساني است كه مي‌خواهند منطقه را تهديد كنند. اين مناسبت سبب مي‌شود دشمنان قبل از تهاجم به ما صدها بار فكر كنند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد به شكل راهبردي و عميق به اين مناسبت فكر كنيم گفت: همه جهانيان مي‌بينند كه ما با پاي برهنه و دست خالي به اين مراسم مي‌رويم و به دنبال جنگ و شورش نيستيم ما افتخار مي‌كنيم كه خادم زائران هستيم.
سفير عراق در ايران با اشاره به راه اندازي ۱۲ دفتر كنسولي موقت براي صدور ويزا گفت: اين اقدام در روابط بين‌الملل بي‌نظير است و اين كار جايگاه برادران ايراني را نزد ما نشان مي‌دهد و مي‌تواند جواب خوبي باشد به كساني كه در خصوص روابط ايران و عراق پرس و جو مي‌كنند.
وي تصريح كرد: تهديدهايي كه دشمنان كرده‌اند تاثير نداشته و سال به سال بر تعداد زائران اربعين اضافه مي‌شود و اين پيامي است به دشمنان است كه به مقدسات ما توهين نكند. همان طور كه رهبر معظم فرمودند اربعين يك معجزه است و حتما يك دست الهي در اين مراسم است.
وي ادامه داد: ما برادران شما در عراق آماده هستيم خانه‌هايمان به رويتان باز كنيم دشمنان سعي كرده‌اند از طريق جنگ بين دو ملت جداي ي ايجاد كنند اما مشاهده مي‌كنيم كه اكنون يك پيوند قوي بين دو ملت وجود دارد و اين يك حكمت الهي است كه ايران در جوار عراق است. دشمنان مي‌دانند كه ايران چه جايگاهي نزد ما دارد و به همين دليل تلاش دارند ملت مسلمان را از منبع عزت است كه ايران است دور كنند به همين دليل تهمت تروريست را به ايران مي‌زنند ما بايد ثابت كنيم متحد هستيم.
سفير عراق در ايران خاطر نشان كرد: شبانه روز در دفاتر كنسولي كار كنيد تا هر چقدر ويزا لازم است صادر شود. تاكنون ۵۰۰ هزار ويزا اربعين صادر شده است و انتظار داريم امسال تعداد زائران ايراني بيشتر و مراسم منظم‌تر برگزار شود.
سفير عراق در ايران در پايان سخنانش گفت: ما با مسئولان ايراني تصميم گرفته‌ايم در هر ساعت شبانه روز كه لازم باشد جلسه برگزار كنيم. امام حسين(ع) وحدت جهان اسلام را موجب خواهد شد.
منبع: خبرگزاري ايكنا


| شناسه مطلب: 70976




عراق اربعين



نظرات کاربران