فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود فاز نخست فرودگاه کربلا تا  دو سال آینده بهره برداری می شود

فاز نخست فرودگاه کربلا تا دو سال آینده بهره برداری می شود

سرپرست پروژه فرودگاه بین المللی کربلا گفت: با توجه به زمانبندی انجام گرفته در خصوص تکمیل فرودگاه در زمان مقرر با وجود تمام سختی ها و پیچیدگی های کار، این فرودگاه دو سال آینده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حميد محمدي، رييس سازمان حج وزيارت در سومين روز سفر خود به عتبات عاليات، پيش از ظهر امروز با هيات همراه از فرودگاه در حال ساخت كربلاي معلا بازديد كرد.
وي به همراه ميرمسعود حسينيان، سركنسولگري ايران در كربلاي معلا و تعدادي از مسوولان سازمان حج براي پيگيري امور جاري فرودگاه در محل ساخت فرودگاه كربلا حضور يافت.
فوزي الشاهر سرپرست پروژه فرودگاه كربلا در حاشيه بازديد رييس سازمان حج و زيارت كشورمان، گفت: هم اينك ساخت اين فرودگاه به طول 50 هزار متر مربع آغاز شده است كه باند فرودگاه به طول 4500 متر و برج مراقبت به طول 63متر، ساختمان فرودگاه و ساير امور زير ساختي و خدماتي از بخش هاي مختلف اين فرودگاه به شمار مي آيد.
وي ، تاكيد كرد: كار ساخت فرودگاه بر اساس طرح آماده شده پيش مي رود و سعي مي شود با وجود تمامي مشكلات و چالش ها طي 24ماه از تاريخي كه كلنگ اين كار زده شد به پايان برسد.
سرپرست پروِه فرودگاه كربلا گفت: اين پروژه به همت آستان قدس حسيني در روز دوشنبه 23/1/2017 كلنگ زني شد و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، نخستين هواپيما تا دو سال آينده بر روي باند اين فرودگاه فرود خواهد آمد.
وي ادامه داد: وزارت راه و ترابري عراق، پيش از اين تفاهم نامه اي را با آستان مقدس حسيني منعقد كرده بود كه طبق آن، تمام اختيارات براي ساخت فرودگاه بين المللي شهر كربلاي معلي، به اين آستان مقدس داده شده بود.
گفتني است، اين فرودگاه كه بزرگ ترين باند پروازي به طول ۴.۵ كيلومتر را در سراسر عراق خواهد داشت، ظرفيت پذيرش سالانه ۱۵ تا ۲۰ ميليون زائر را داراست و پيش بيني مي شود با افتتاح آن، تعداد زائران ايراني به عتبات افزايش چشمگيري داشته باشد.




نظرات کاربران