رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود رئیس ستاد مرکزی اربعین: 

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود
رئیس ستاد مرکزی اربعین:

تردد زائران در مرزها باید مدیریت شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر تصمیم دولت های ایران و عراق بر اخذ روادید توسط زائران اربعین حسینی برای تردد از مرزها اظهار داشت: لازم است تردد زائران از مرزها از هم اکنون مدیریت شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، آقاي حسين ذوالفقاري صبح امروز در گردهمايي دست اندركاران مراسم اربعين حسيني با اشاره به اينكه در چند سال گذشته حضور زائران در مراسم اربعين حسيني روند رو به رشدي را داشته است ، گفت: مراسم اربعين به همه اديان و مذاهب تعلق دارند است و اميدوارم اين مراسم نقش بيشتري در انسجام راه حق و حقيقت داشته باشد.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور گفت: كار در اين حوزه بايد مبتني بر فرهنگ اربعين باشد زيرا در غير اين صورت جواب نمي‌دهد، ما نيازمند به اقدام جهادي و صادقانه هستيم.
وي با بيان اينكه با پايان يافتن مراسم اربعين سال گذشته نارسايي‌ها بررسي و بر مبناي آن رويكردها و سياست‌ها تبيين شده است ، خاطر نشان كرد: ترويج فرهنگ اصيل اربعين،‌ رعايت سنت‌ها و ارزش‌هاي دولت و مردم عراق،‌ مردم محور بودن مراسم اربعين، تسهيل تردد زائران، نظم و امنيت، مديريت انتظارات و هماهنگي‌هاي لازم از رويكردهاي اصلي در برگزاري اين مراسم است.
آقاي ذوالفقاري با تاكيد براينكه ما بايد عملا مروج فرهنگ ايثار، ايمان و اخلاص باشيم، يادآور شد: تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم فرهنگ اصيل اربعين را بدون افراط ، ‌تفريط و خرافه ترويج كنيم. در اين ايام رفتار مردم متفاوت مي‌شود بنابراين رفتار، اخلاق، گفتار و ظرفيت دست اندركاران مراسم بايد متفاوت شود و ايجاد اين تفاوت به معناي ترويج فرهنگ اربعين است.
رئيس ستاد مركزي اربعين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه ميزبان اصلي راهپيمايي اربعين مردم و دولت عراق هستند، تصريح كرد: ما بايد به سنت‌ها و ارزش‌هاي اين كشور توجه كنيم و اين مساله ظرافت‌هاي بسياري دارد. ما كمك مي كنيم كه نذورات مردم در اين مراسم ارائه شود، ما به دنبال كمك به موكب‌هاي عراقي هستيم ، اين مراسم بايد خودجوش برگزار شده و مسئولان بايد با پرهيز از تصدي گري تنها نقش ساماندهي و تنظيم امور را داشته باشند.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور همچنين با بيان اينكه رعايت نظم و امنيت براي دولت ايران و عراق اهميت بسيار زيادي دارد، خاطر نشان كرد: كساني كه بدون رواديد در مرزها حاضر مي‌شوند، بايد بدانند كار آنها شرعي و قانوني نيست. آنها موجب ايجاد خلل در خدمات رساني به ساير زائران مي‌شوند، رعايت مقررات مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب و مراجع است.
آقاي ذوالفقاري با بيان اينكه امسال ورود بدون رواديد به عراق ممنوع است، افزود: اين موضوع مورد تاكيد ما و عراق است و از همين حالا بايد تردد از مرزها را مديريت كنيم.
وي با اشاره به اينكه بايد انتظارات مردم و زائران مديريت شود، افزود: ما تمام تلاش خود را براي خدمات رساني به زائران انجام مي دهيم. هشتاد درصد تغذيه زائران از نذورات مردم تامين مي ‌شود.
دستگاه‌هاي دولتي هم هر آنچه در توان داشتند پاي كار آوردند و ما دنبال افزايش خدمات رساني هستيم، اما بايد شفاف و صريح به مردم واقعيت‌ها را بگوييم. نقش حاكميت، ‌ايجاد زير ساخت‌ها، تامين نظم و امنيت و بهداشت است،‌ بايد مردم را نسبت به ظرفيت امكانات خود آگاه كنيم كه خدمات براي هر چند روزي كه آنها مي‌خواهند در عراق بمانند وجود ندارد.
رئيس ستاد مركزي اربعين همچنين با تاكير برلزوم برقراري هماهنگي در سطح ملي و استاني و هماهنگي با ستاد فرهنگي در عراق، اظهار داشت: تمام كميته‌ها، ستاد مركزي و استانداري ها بايد در چهارچوب برنامه ها و هماهنگ با ستاد اربعين در عراق كه مسئوليت آن با سفير ايران در آن كشور است عمل كرده و ملاحظات ستاد عراق را مورد توجه قرار دهد. مشي آينده ما براي برگزاري اين مراسم اين است كه اربعين استاني ارائه شود بنابراين ما بايد تكليف استان‌ها را مشخص كنيم تا ستادهاي استاني جا افتاده و شكل بگيرد.
آقاي ذوالفقاري خاطر نشان كرد: استانداران خوزستان، ايلام و كرمانشاه مسئول هماهنگي ميداني و اجرائي در مرزها هستند، بنابراين هماهنگي بايد با استانداري انجام شود نه مركز، البته قرار شد يك تيم از ما با يك مسئول مشخص و يك تيم از عراق با يك مسئول مشخص در مرزها باشند تا هماهنگي ها انجام شود و مسئولان بايد مراسم اربعين را متفاوت از ساير مسئوليت‌ها اجرا كنند.
رئيس ستاد مركزي اربعين با اشاره به اهميت موضوع بيمه زائران گفت: سال گذشته در حادثه تروريستي كه اتفاق افتاد،‌ 60 نفر از زائران فاقد بيمه بودند. الان بررسي كنيد كه خانواده‌هاي آنها چه مشكلات متعددي دارند، موضوع بيمه بايد مورد توجه زائران باشد.
وي در پايان از دست اندركاران مراسم راهپيمايي اربعين خواست به موضوعاتي از قبيل، اطلاع رساني و آموزش به مردم، عدم به تعويق انداختن اقدامات به لحظه آخر،‌ توجه بيشتر به زائران خارجي و توجه جدي به كنترل نرخ‌ها را مدنظر داشته باشند.




نظرات کاربران