توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی

توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی

پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان نکاتی که زائران اربعین حسینی باید قبل از سفر، در حین سفر و بعد از برگشت از سفر مدنظر داشته باشند را اعلام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه خبري پليس فارس، در آستانه فرا رسيدن ايام اربعين حسيني و برگزاري پياده‌روي عظيم اربعين پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان نكاتي كه زائران اربعين حسيني بايد قبل از سفر، در حين سفر و بعد از برگشت از سفر مدنظر داشته باشند را اعلام كرد.
برخلاف سال‌هاي گذشته كه در روزهاي منتهي به اربعين اباعبدالله(ع) مرزها باز مي‌شد، امسال چيزي به عنوان ورود به كشور عراق بدون ويزا در دقيقه نود وجود نخواهد داشت. پس حتماً زائران بايد مدارك لازم اعم از گذرنامه و ويزا همراه داشته باشند و پرداخت عوارض خروج از كشور و هزينه‌هاي لازم براي انجام اين سفر معنوي مد نظر باشد.
مسلماً پيش از خروج از كشور بايد گذرنامه زائر حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد در غير اين‌صورت حتما با مراجعه به دفاتر خدمات دولت الكترونيك (دفاتر پليس +۱۰) آن را تمديد كنند.
زائران پس از اطمينان از داشتن اعتبار بيش از ۶ ماه گذرنامه، با اخذ گذرنامه جديد زائرين بايد در سامانه samah.haj.ir ثبت نام كنند.
همچنين زائران اربعين حسيني جهت دريافت ويزا به يكي از دفاتر زيارتي مجاز مراجعه و با تحويل پرينت ليست ثبت نامي در سامانه سماح (samah.haj.ir) نسبت به اخذ ويزاي خود اقدام كنند و علاوه بر اين‌ها داشتن گذرنامه و دو قطعه عكس ۴*۳ زمينه سفيد مشابه عكس ملصق به گذرنامه الزامي است.
براي تسريع در روند صدور ويزا نمايندگي سفارت عراق در شهر شيراز راه‌اندازي و تنها جواب‌گوي دفاتر زيارتي مجاز در سطح استان فارس و ساير استان‌هاي جنوبي كشور است.
دانشجويان و محصلان مي‌توانند با سپردن وثيقه نزد معاونت وظيفه عمومي نيروي انتظامي براي دريافت مجوزخروج از كشور و شركت در مراسم اربعين اقدام كنند.
زائران اربعين حسيني در حفظ و نگهداري گذرنامه و ويزاي خود دقت لازم را داشته باشند و اين اسناد را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند و اگر مدارك گم يا مشكلي در اين زمينه پيش امد به كنسولگري‌هاي كشور در شهرهاي كربلا و نجف مراجعه كنند.
توصيه مي‌شود زائران براي مدارك و پول خود بهتر است يك كيف كوچك يا كيسه پارچه‌اي كه بتوان آن را به گردن آويخت، همراه داشته باشند.
استفاده از گذرنامه ديگري جرم محسوب و با طرفين برابر قانون رفتار و ضمن ثبت مشخصات آنان در سيستم تخلفات گذرنامه محدوديت‌هايي در استفاده و يا خروج از كشور افراد اعمال مي‌شود.
براي ارائه خدمات به زائران ، گذرنامه در كوتاه‌ترين زمان ممكن صادر و به ادرس اعلامي از طريق پست فرستاده مي‌شود لذا توصيه مي‌شود هنگام ثبت اوليه اطلاعات خود در دفاتر پليس+۱۰ دقت لازم را داشته باشند.
چنانچه ظرف سه تا پنج روز گذرنامه زائران به آدرس اعلامي ارسال نشد با داشتن مدرك شناسائي معتبر به اداره گذرنامه واقع در شيراز بلوار مدرس كوچه ۵۷ نرسيده به پل كابلي وليعصر(عج)مراجعه كنند.


| شناسه مطلب: 71008




اربعين



نظرات کاربران