اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند

اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اقدامات بهداشتی که زائران اربعین قبل از خروج از کشور باید انجام دهند را شرح داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شكراله سلمان‌زاده رئيس مركز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با ايكنا، با اشاره به تردد زوار اربعين حسيني از مرزهاي خوزستان در ايام اربعين اظهار كرد: در دو مرز زميني شلمچه و چذابه، فرودگاه‌هاي بين‌المللي اهواز و آبادان و همچنين در بندر ماهشهر پايگاه‌هاي مراقبت بهداشت مرزي در طول سال مستقر هستند و وضعيت سلامت افرادي كه در اين مبادي ورودي و خروجي استان خوزستان تردد مي‌كنند را تحت نظارت دارند.
وي افزود: پايگاه‌هاي مراقبت مرزي در بدو ورود افراد در مرزها در صورت مشاهده علائم مشكوك مانند اسهال، تب و تنگي‌نفس، تب و خونريزي و ... افراد مشكوك را بررسي و در صورت تشخيص بيماري، مسافر را قرنطينه مي‌كنند.
رئيس مركز بهداشت خوزستان با ارائه توصيه‌هايي در خصوص اقداماتي كه بايد زوار حسيني قبل از خروج از كشور انجام دهند، تصريح كرد: افرادي كه داراي بيماري مزمن داخلي مانند ديابت، فشارخون و بيماري قلبي – عروقي هستند قبل از خروج از كشور با پزشك خود مشورت كنند و تنها در صورت تأييد پزشك در راهپيمايي اربعين شركت كنند.
سلمان‌زاده اظهار كرد: افرادي كه قصد خروج از كشور را دارند، واكسن آنفولانزا تزريق كنند. همچنين با توجه به اينكه پاهاي بيماران ديابتي مقدار كمي بي‌حس هستند و در صورت زخم شدن ديرتر متوجه مي‌شوند بايد اين بيماران كفش مناسب و راحت داشته باشند و به صورت منظم پاهايشان را معاينه كنند.
وي با تأكيد بر لزوم همراه داشتن داروها براي بيماران عنوان كرد: با توجه به اينكه ممكن است نخستين بارش‌هاي پاييزي همزمان با سفر اربعين باشد بايد افرادي كه سابقه آلرژي يا آسم دارند اسپري و تعدادي ماسك همراه خود داشته باشند تا از بروز مشكل جلوگيري كنند.
رئيس مركز بهداشت خوزستان تصريح كرد: رعايت بهداشت شخصي، شستشوي مرتب دست‌ها، پيشگيري از بيماري‌هاي منتقله از آب و غذا و استفاده از آب بسته‌بندي و تهيه غذا از مراكز معتبر از جمله مواردي هستند كه بايد زائران در طول سفر رعايت كنند.
سلمان‌زاده بيان كرد: زائران پس از بازگشت به كشور در صورت مشاهده علايم اسهال، تب، خونريزي و ... به مراكز مراقبت بهداشت در مرزها اعلام كنند تا اقدامات لازم جهت انجام آزمايش و تشخيص و درمان صورت گيرد.


| شناسه مطلب: 71018




اربعين



نظرات کاربران