موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است

موذن روشن‌دلی که آرزویش اذان گفتن در کربلا است

«قاسم خالقدادی» موذن نابینای روستای خرم آباد از روستاهای بخش مرکزی قاین یکی از فعالان عرصه نماز است که از کودکی علاقه به اذان گفتن داشته و آرزویش اذان گفتن در کربلا است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، براي نور تعاريف مختلفي آورده‌اند بعضي از اين تعاريف فقط بر نور حسي دلالت دارد مانند اينكه گفته‌اند نور پرتوهايي است كه پراكنده مي‌شود و به ديدن كمك مي‌كند. در محضر قرآن كريم هيچ چيز غيرمترقبه نيست و بدون شك خداوند هر كه را بخواهد هدايت مي‌كند و اگر خداوند اراده كند، يك انسان نابينا و بي‌سواد نيز حامي نماز مي‌شود و با اذان گفتن دلها را براي اقامه نماز به شوق مي‌آورد.
«قاسم خالقدادي» موذن ۳۰ ساله نابيناي روستاي خرم آباد از روستاهاي بخش مركزي قاين يكي از فعالان عرصه نماز است كه از كودكي علاقه به اذان گفتن داشته و آرزويش اذان گفتن در كربلا است. او مي‌گويد: روستايمان اوايل مسجدي نداشت و از يك اتاق كوچك به عنوان مسجد استفاده مي‌كردند و من هم از سن ۱۰سالگي، هنگام اذان به بالاي تپه‌اي در نزديكي خانمان مي‌رفتم و اذان مي‌گفتم كه بسيار مورد تشويق مردم و به خصوص دوستان قرار گرفتم و از همان زمان تا به حال كه مسجد روستا درست شده هر وعده در مسجد اذان مي‌گويم.
اين روشندل كه دچار نابينايي مادرزادي است و به دليل اين كه فاصله زياد روستا تا شهر و كمبود امكانات نتوانسته تحصيلات خود را ادامه دهد.
خالقدادي با صداي دلنشينش مورد توجه مردم روستاي خرم آباد قرار گرفته و ۱۵ سالي است كه بعنوان موذن در روستا شناخته شده است.
او مي‌گويد: اگر چه خداوند يك نعمت الهي را از او گرفته است، اما شكرگذار خداوند است كه به او اين نعمت خوش‌صدايي داده و به قول خودش شايد اگر نابينا نبود هرگز خداوند اين توانايي را در او قرار نمي‌داد كه به عنوان موذن مسجد روستايش اذان بگويد. يك لحظه اذان گفتن را با هيچ چيز در دنيا عوض نمي‌كنم
اين موذن روشندل مي‌گويد: زماني كه اذان مي‌گويم و با خداي خودم خلوت مي‌كنم حس و حالي دارم كه قابل وصف نيست و اين را با هيچ چيز در دنيا عوض نمي‌كنم.
خالقدادي از تمام اهالي روستايش رضايت دارد و مي‌گويد: هيچ وقت به خاطر ندارم كه هم سن و سال‌هايم به خاطر اين كه نابينا بودم مرا به بازي راه ندهند و من بسيار از آنها سپاسگذارم و در همه شرايط دوستان خوبي داشتم كه كمك حالم بوده‌اند.
اين جوان نابيناي روستاي خرم‌آبادي كه تا به حال از سوي ستاد اقامه نماز شهرستان به مشهد و قم سفركرده است يك آرزو دارد و مي‌گويد: آرزو دارم كه به كربلا بروم و در آنجا اذان بگويم، اما به لحاظ مشكلات مالي توان آن را ندارم.
خالقدادي از زحمات پدر و مادرش مي‌گويد كه سال‌ها سختي كشيده‌اند و مي‌گويد: شش ماه است كه با يكي از دختران روستا ازدواج كرده، اما به دليل وضعيت نامناسب مالي نتوانسته خانه‌اي داشته باشد و زير يك سقف زندگي مشترك را آغاز كند.
چه خوب است استعدادهايي همچون قاسم خالقدادي «قاسم خالقدادي» به خوبي ديده شود و توانمنداني چون او كه حامي نماز هستند بيشتر مورد توجه مردم و بخصوص مسئولين قرار گيرند.
منبع: ايكنا خراسان‌جنوبي


| شناسه مطلب: 71095




كربلا اذان



نظرات کاربران