پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی

پیگیری مسئولان در پی مشکلات زائران پاکستانی

تولیت آستان قدس رضوی در تماس‌های جداگانه‌ای با وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر خارجه عراق، مشکلات ایجاد شده برای زائران پاکستانی و افغانستانی اربعین را پیگیری کرد.

پايگاه اطلاع رساني حج: توليت آستان قدس رضوي در تماس‌هاي جداگانه‌اي با وزير امور خارجه كشورمان و وزير خارجه عراق، مشكلات ايجاد شده براي زائران پاكستاني و افغانستاني اربعين را پيگيري كرد.
به گزارش تسنيم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي در تماس‌هاي جداگانه‌اي با وزير امور خارجه كشورمان و وزير خارجه عراق، مشكلات ايجاد شده براي زائران پاكستاني و افغانستاني اربعين را پيگيري كرد.
گزارش‌هاي رسيده به حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي از وجود مشكلات رنج‌آور براي زائران پاكستاني در پايانه مرزي آن كشور با ايران و همچنين مشكلات ايجاده شده براي زائران افغانستاني به جهت دريافت ويزاي عراق، حكايت دارد.
وزارت امور خارجه كشورمان موضوع را پيگيري كرده و وزير خارجه عراق نيز قول پيگيري موضوع را داده است.
بنابراين گزارش، زائران پاكستاني اربعين گروه گروه در حال ورود به ايران بودند و ابتدا در مرز ميرجاوه در سيستان و بلوچستان تكريم مي‌شدند و سپس به سمت زائرسراي امام رضا(ع) زاهدان عازم شده و شب را در اين مكان كه تمامي امكانات رفاهي، مذهبي و فرهنگي در آن مهيا شده بود؛ سپري مي‌كردند.
هر چه به روزهاي پاياني اربعين نزديك‌تر مي‌شويم حضور زائران در مرز‌ ميرجاوه ‌بيشتر ‌شده تا اينكه در يكي از از شب‌ها بيش از 2400 زائر وارد خاك ايران شدند و ستاد مردمي اربعين سيستان و بلوچستان ناچار شد به غير از زائرسرا، مكان ديگري را نيز براي اسكان اين زائران مهيا كند.
كشور دوست و برادر پاكستان در صدور مجوز خروج اين افراد نيز كمال همكاري را داشت‌، اما مرز پاكستان بسته و زائران پاكستاني داخل خاك كشورشان محبوس شدند و اجازه خروج هيچ يك از زائران ‌داده نمي‌شد و ابتدا گمان بر اين بود كه مشكل موقتي است و به زودي برطرف خواهد شد.
بيش از 8 هزار و 500 زائر در بدترين شرايط رفاهي در پشت مرزهاي پاكستان در انتظار خروج از كشور بودند و كم‌كم نگراني‌ها به اوج خود رسيد و همه برنامه‌ريزي‌ها در داخل ايران عوض شد. همه خادمان در ميرجاوه و زاهدان خود را آماده پذيرايي از زائران كرده بودند اما درب‌هاي مرز همچنان بسته بود و تنها تعداد كمي موفق به خروج از پاكستان مي‌‌شدند.


| شناسه مطلب: 71405




پاكستان اربعين



نظرات کاربران