همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی
همنوا با رباب همسفر با زینب

کربلا مغناطیس قلب ها اربعین، اردوگاه یاران مهدی

کربلا و اربعین همه دل ها را واله و شیدا کرده و با تابش انوار هدایتگر و تحول آفرین خود همه را منور به موج مغناطیسی خود کرده است.

گزارش دوم: از كاظمين تا مداين
پايگاه اطلاع رساني حج: همراهان زاير ، زايرين با پاي، چراغ آغاز سفرمان با زيارت جوادين عليهما السلام در كاظمين روشن و با حال و هواي رضوي حسن مطلع غزل عاشقيم در رزق اربعين شد. شهر كاظميه در غرب رود دجله و حدود 8 كيلومتري بغداد قراردارد.
ديدن دو گنبد طلايي و زيباي جوادين كه از دور چون دو خورشيد تابان در قاب چشمم درخشيد نورافشاني انوار متلالاش پنجره دلم را به آسمان چشمم گشود و موج موج اشك را با انوار تابنده اميد و شادابي معنوي ميهمان دلم كرد.
ورود به حرم از باب علي بن موسي الرضا عليه آلاف التحية و الثنا شور شيرين رضوي را در وجودم ريخت.
اينجا كاظمين دو جسم پاك دو روح مطهر را در بغل گرفته و حريم حضرت باب الرضا و ابن الرضا عليهم السلام اجمعين است حرم موسي بن جعفر عليه السلام امام غريبي كه تازيانه عناد و كينه هارون الرشيد لعنت الله عليه 14 سال بر پا و دست و گردنش غل و زنجير شد و با تحمل اين جور و رنج بيشمار باب الحوايج شيعيان شد.
اينجا حرم جواد الائمة امام غريبي است كه مقهور قهر و ستم همسر و مقتول زهر جفايش شد.
حرم جوان ترين امام شيعيان كه با لب عطشان به شهادت رسيد و بال كبوتران سايه سار پيكر مطهرش بر بام شد.
پاي كه در حرم گذاشتم همه و همه را به اسم دعاگو و نايب الزياره شدم تا از بركت ذكر نام شما دلسوخته گان و آبرويتان باب الحوايج و جوادالائمه عنايتي و نگاهم و همگيتان را حاجت روا و مشرف به سفر عتبات عاليات كند.
*علماي مدفون در كاظمين با شان معنوي آنها
زيارت مزار قبر شريف عبدالله بن محمد بن النعمان بن عبدالسلام بغدادي(متوفي به سال 413 ه. ق)ملقب به لقب افتخارآميز مفيد توسط بقية الاعظم در رواق پايين حرم، آرامگاه خواجه نصير طوسي از بزرگان علماي اماميه و از مفاخر حكما و منجمين شيعه در جوار امام كه سبب شد شهرهاي مقدس شيعه و شيعيان و فرهنگ و كتب ارزشمند شيعه از گزند حوادث فتنه مغول در امان بمانند جام حكمت و بصيرت در جانم ريخت.
خواجه نصير طوسي عالمي است كه وقتي قبر او را حفر مي كردند به سرداب كاشي كاري ومزيني رسيدند، پس از تحقيق معلوم شد "الناصر لدين الله" خليفه عباسي اول كه از دوستداران اهل بيت عليهم السلام اجمعين بود آن را براي خود ساخته بود ولي پسرش "الظاهر" بر خلاف وصيت او را در "رصافه" دفن نمود و اين سعادت نصيب خواجه شد.
از اتفاقات غريبه آن كه طبق تاريخ نگاشته روي كاشي قبر نامبرده در همان روز تولد خواجه به اتمام رسيده بود و خواجه نصير نيز دستور داده بود به جاي سنگ قبر بالاي قبر او نوشته شود "و كلبهم باسط ذراعيه بالوصيد" و در واقع خود را سگ آستان آن دو امامين همامين جوادين خواند.
آرامگاه جعفر بن محمد بن قولويه استاد شيخ مفيد، سيد مرتضي و سيد رضي( در بازار منتهي به باب قبله صحن كاظمين) و نواب اربعه (عثمان بن سعيد سمان عمري، محمد بن عثمان، حسين بن روح نوبختي و علي بن محمد سمري) از ديگر علما و شخصيت هاي مدفون در كاظمين هستند.
جعفر بن محمد بن قولويه همان كسي است كه امام زمان جواب نامه سر به مهرش در مورد مرگش را كه به ابن هشام داده بود تا پس از قراردادن حجرالاسود به آن حضرت اعطاكند شفاهي پاسخ داد. مسجد براثا بين راه بغداد و كاظمين، آرامگاه سلمان فارسي صحابي رسول الله ( سلمان منا اهل البيت) ، حذيفة بن يمان از صحابي پيامبر اكرم و اميرالمومنين ، طاهر بن امام محمد باقر عليه السلام و عبدالله بن جابر انصاري در مداين، مرحوم كليني در بغداد، مرقد ادريس الحسني، بشر حافي، بهلول عاقل، قنبر غلام امام هادي و ابراهيم فرزند مالك اشتر از ديگر علماي مدفون در بغداد هستند.
برپايي موكب هاي پذيرايي و استراحت اطراف حرم جوادين و حضور گروه هاي گروه زن و مرد پير و جوان و كودكان ايراني با بيرق و پرچم ها در دست حتي از ديگر مليت ها براي شركت در اربعين حسيني شور و حال وصف ناپذيري ايجاد كرده بود.
زيارت جوادين را با طعم شيرين اقامه نماز اول و وقت مغرب و عشا به جماعت، قرايت زيارتنامه و توفيق نماز خاص اين دو امامين همامين در كاظمين خاطره اي ماندگار كردم.
پس از اقامه نماز براي رفتن به مبيت و اسكان و استراحت شب همراه دوست عراقيم به زيارت مرقد سلمان فارسي صحابي رسول الله ( سلمان منا اهل البيت) ، حذيفة بن يمان از صحابي پيامبر اكرم و اميرالمومنين ، طاهر بن امام محمد باقر عليه السلام و عبدالله بن جابر انصاري در مداين كه به مخيله ام هم نمي گنجيد روزي آنرا زيارت خواهم كرد مشرف شدم و از زيارت اين يار ايراني پيامبر كه در شرافت خطاب به جنابش فرمود نگوييد سلمان فارسي بگوييد سلمان محمدي شاكر خدا و رسولش شدم.
با زيارت طاهر بن امام محمد باقر عليه السلام نيز شهيد اردهال سلطانعلي بن باقر عليه السلام را ياد كردم و به دوست عراقيم گفتم مرقد شريف اين برادر طاهر جايي در كشورمان به نام استان اصفهان و شهرستان كاشان و معروف به كربلاي ايران است.
پنج شنبه11 آبان مطابق با 13 صفر1439 پايان دومين روز سفرم هم با طعم شيرين زيارت سلمان محمدي ثبت شد.
ذكر نام شهيد حاج حسين خرازي، مصطفي صدرزاده، مجيد قربانخاني، عباس آسيمه، احمد قنبري، محمودرضا بيضايي، احمد محمد مشلب از لبنان و ديگر شهداي مدافع حرم، شهداي گمنام، مدافع حرم، دفاع مقدس، دوران انقلاب، هسته اي،شهداي منا و حج، مدافع وطن و شهداي امر به معروف و نهي از منكر ستاره باران آسمان قلب و انديشه و شيريني زبانم در هر زيارتي هست وخواهد بود همان ها كه ما اكنون هر چه داريم و نداريم از بركت خونشان است.
تا شرح زيارت سامرا و حركت به نجف اشرف وجودتان مشحون از نور و معنويت و اميد و سيراب از لحظات ناب روحاني زيارت روح بخش قدسي اربعين باشد... يا زهرا
حرمت سادات متولي


| شناسه مطلب: 71453




كاظمين ياداشت



نظرات کاربران