سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین

سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین

در ایام منتهی به اربعین حسینی، شبکه های سراسری با تدارک ویژه برنامه هایی، زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را همراهی می کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از روابط عمومي رسانه ملي، مراكز استاني صدا و سيما در ايام منتهي به اربعين با تدارك بيش از 14 هزار دقيقه برنامه، علاوه بر اطلاع رساني كامل و جامع از راهپيمايي بزرگ اربعين؛ عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) را از معارف وسيع اين روز باشكوه بهره مند خواهند كرد.
علاوه بر 14 هزار دقيقه برنامه مستند و توليدي از راهپيمايي اربعين، ويژه برنامه هاي متفاوتي در هفته منتهي به اربعين در شبكه هاي استاني و سراسري پخش خواهد شد.
شبكه تلويزيوني قرآن و معارف سيما با ويژه برنامه عطر اربعين علاوه بر پوشش زنده مراسم پياده‌روي اربعين؛ با ويژه برنامه هاي متنوعي مخاطبان را در طول روز همراهي مي كند.
«عطر اربعين» از ساعت 6 تا 23 به‌صورت زنده در زمان‌هاي مختلف از شبكه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شود. اين طرح به صورت متناوب در طول روز علاوه بر پخش ويژه برنامه هاي مربوط به اربعين و راهپيمايي مسير عشق، اخبار و اطلاعات لازم مراسم پياده‌روي امسال اربعين حسيني را در اختيار مخاطبان قرار دهد.
شبكه افق نيز با ويژه برنامه تلويزيوني «جهان‌آرا» با موضوع اربعين و حماسه ميليوني زائران حسيني، اين هفته هر شب به صورت زنده با مخاطبان همراه مي شود.
اين برنامه كه از شنبه 13 آبان آغاز شده است ، تا پنجشنبه 18 آبان هر شب ساعت 22 به صورت زنده پخش مي‌شود و در هر قسمت، به يكي از مباحث پيرامون اربعين و حماسه ميليوني حضور زائران حسيني از اقصي نقاط دنيا در پياده‌روي اربعين مي‌پردازد.
اما در شبكه يك، به منظور پوشش تصويري حضور گسترده و ميليوني زائران به مناسبت اربعين امام حسين(ع)، ويژه برنامه «نواي حسيني» هر روز به طور زنده از شبكه يك سيما پخش مي شود. «نواي حسيني» هر روز در سه بخش 10 دقيقه اي از طريق ارتباط زنده با كربلاي معلي، حال و هواي راهپيمايان و شركت كنندگان ايراني را به نمايش مي گذارد.
اولين ارتباط ساعت 12 و قبل از برنامه سيماي خانواده، ارتباط دوم ساعت 14:40 و بعد از بخش خبري نيمروزي و سومين ارتباط زنده ساعت 17 از شبكه يك سيما پخش مي شود.
ويژه برنامه «پياده آمده ايم» نيز از تداركات شبكه يك سيما براي ايام اربعين است. در اين برنامه حجت الاسلام پناهيان درباره زيارت اربعين و ظهور حضرت مهدي صاحب الزمان (عج) صحبت مي كند.
براي توليد اين برنامه، براي نخستين بار يك استوديوي كامل و مجهز در مسير پياده روي اربعين در عمود 1120 تاسيس شده است.
پخش تصاويري از زائران پياده امام حسين عليه السلام، تصاويري از بين الحرمين، برقراري ارتباط مردمي با عنوان «صدايتان در كربلا شنيده مي شود» و سلام نيابتي از جمله بخش هاي برنامه «پياده آمده ايم» است .اين برنامه هر شب ساعت 20پخش مي شود.
در شبكه دو؛ نخستين قسمت از برنامه تركيبي «اقيانوس آرام» به عنوان اولين برنامه زنده مختص نوجوانان كه در كربلا توليد مي‌شود از پنجشنبه يازدهم آبان، ساعت 17:30، از شبكه دو سيما پخش شد. پخش اين برنامه كه به مدت هشت شب تا پنجشنبه 18 آبان، مصادف با اربعين حسيني ادامه خواهد داشت در استوديوي عصر بر فراز ساختمان مشرف به گنبد طلاييِ حرم اباعبدالله الحسين (ع) به صورت زنده آغاز مي‌شود.
«اقيانوس آرام» هر شب با دو ميهمان تقديم مخاطبان خواهد شد كه بخش اول آن با حضور يك ميهمان در حوزه‌هاي ورزشي، فرهنگي و هنري اجرا مي‌شود و در بخش دوم، يك نوجوان موفق، ميهمان برنامه است و در خصوص نگاه نسل نوجوان به مسائل ديني و به طور خاص واقعه عاشورا؛ همچنين تجربيات قابل انتقال خود براي رسيدن به موفقيت با مجري برنامه به گفت و گو مي‌پردازد.
از ديگر بخش‌هاي اين برنامه 45 دقيقه‌اي، پخش آيتم‌هايي جذاب با موضوع پياده روي اربعين، همچنين شناخت بخش‌هاي مختلف و تاريخي شهر كربلا است كه به طور هم زمان با تلاش تيم سازنده برنامه در كربلا تصويربرداري و آماده پخش مي‌شود.
برنامه «كوي محبت» در شبكه دو نيز در اين ايام ويژه برنامه اربعين دارد . اين برنامه گزارش هايي از حال و هواي زائران حرم سالار شهيدان حضرت حسين بن علي (ع) را در ايام منتهي به اربعين به نمايش مي گذارد.
افزون بر اين گزارش ها و ارتباط هاي زنده و مستقيم، گفت و گو با كارشناسان مذهبي چون حجج الاسلام انصاريان، ماندگاري و فرحزاد درباره سيره و زندگي حضرت سيدالشهدا(ع)، شهادت و آموزه هاي زندگي ايشان و فلسفه پياده روي اربعين در اين برنامه در نظر گرفته شده است و در بخش هاي مختلفي از حضور شاعران و ذاكران اهل بيت (ع) بهره مي برد.
شبكه سه سيما با «مخاطب خاص» شب هاي منتهي به اربعين را با مخاطبان همراه خواهد شد.
برنامه تلويزيوني مخاطب خاص در ايام اربعين، هرشب زنده از كربلاي معلي پخش مي‌شود. علاوه بر كارشناسان نام آشناي مذهبي، هنرمندان، نويسندگان، مداحان و چهره‌هاي آييني نيز در اين برنامه حضور پيدا مي‌كنند.
مستند ياران اربعين نيز با موضوع پياده روي اربعين حسيني، از چهارشنبه 10 آبان،هر روز ساعت 15:30 از شبكه سه سيما پخش مي شود.
مستند «ياران اربعين» كاري از گروه فرهنگ و معارف اسلامي شبكه سه سيماست كه در 9 قسمت 30 دقيقه اي،قصه عاشقاني است كه كيلومترها راه را به عشق امام حسين(ع) تا كربلا پاي پياده طي مي‌كنند.
اين مستند جلوه هاي زيباي پياده روي زائران اربعين و هم چنين صحنه هايي ناب از مردمي كه از ابتداي ماه صفر موكب ها يشان را در شهرها و بين راه ها آماده و از هزاران زائر اربعين پذيرايي مي كنند و در خدمت زوار اربعين هستند را به نمايش مي گذارد. همچنين در اين مستند زندگي ياران اربعين در شهرهاي مختلف ايران چون آزاد شهر،اصفهان ،خرونيشابور و... روايت مي شود.
در شبكه آموزش سيما، به مناسبت اربعين حسيني برنامه «روبه روي ماه» اين هفته كتاب «پنجره هاي تشنه» را قرائت مي كند.
«رو به روي ماه» در هفته پيش رو از شنبه 13آبان، تا پنجشنبه به مناسبت اربعين حسيني به كتاب «پنجره هاي تشنه» كه روزنوشت هاي انتقال ضريح امام حسين عليه السلام از شهر قم به كربلاست، اختصاص دارد.
برنامه «رو به روي ماه» هر شب ساعت 23 از شبكه آموزش سيما پخش مي شود.


| شناسه مطلب: 71465




اربعين



نظرات کاربران