بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه

بازدید سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه

سفیر ایران در عراق از مرز شلمچه بازدید کرد و گفت: صدور ویزا به صورت انفرادی، در ایجاد نظم در مورد زائران ایرانی به عراق بسیار موثر بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ايرج مسجدي عصر روز گذشته در ستاد اربعين خوزستان در مرز چذابه اظهار كرد: دو شب گذشته هوا در عراق و استان كوت متغير شد و هلي كوپتر امكان حركت نداشت ولي با توجه به ازدحام ترافيكي و مسافت زياد موجود موفق شديم فقط مرز مهران را مورد بازديد قرار دهيم.
وي با تقدير از همه مسئولان، استاندار، فرمانداران، فرماندهان، مرزبانان، گمركات، پايانه ها به نيابت از وزارت كشور عراق ادامه داد: گزارشات ارسالي از مرزهاي ايران به سمت كشور عراق همه حاكي از برنامه ريزي بسيار خوب و موفقيت مسئولان در خدمت رساني به زائران است.
سفير ايران در عراق تصريح كرد: دو طرف ايراني و عراقي به يك موضوع اعتراف مي كنند كه امسال برنامه ريزي اربعين و زيارت زائران اربعين جمهوري اسلامي ايران به شكل خوب و با برنامه ريزي مناسبي انجام شد.
مسجدي افزود: به هر حال اين برنامه ريزي هاي خوب خود به خود صورت نگرفته بلكه به دليل تلاش، برنامه ريزي، اقدامات و فعاليت هايي بوده كه به صورت منظم از سوي مسئولان انجام شده است.
وي بيان كرد: از طرف سفارت ايران امسال چند اقدام خوب انجام و زيارت اربعين امسال را با سال هاي قبل متفاوت كرده است؛ اولين مورد توافق با وزارت خارجه و سفارت عراق در ايران بود كه ويزاي انفرادي براي زائران حسيني صادر شود چون اين مسئله به امنيت، نظم، انضباط و كنترل زائر كمك بسياري داشت.
سفير ايران در عراق عنوان كرد: انعقاد توافقنامه اي بين وزارتخانه هاي ايران و عراق در رابطه با موضوع اربعين سيدالشهدا (ع) دومين كار انجام شده ارزشمند بود كه روابط ايران و عراق را در موضوع اربعين حسيني در ۱۲ صفحه تنظيم مي كند.
مسجدي ادامه داد: اقدام بعدي توافق براي بازگشايي مرز خسروي بود و دو ماه با دوستان عراقي برنامه ريزي، تلاش ها و سازماندهي بسياري را انجام داديم ولي چون تعدادي از افراد اعلام كردند كه ممكن است باعث نگراني شود؛ بنابراين تصميم گرفته شد فعلا اين مسئله متوقف شود تا خدايي نكرده اتفاقي براي مسئولان رخ ندهد.
وي يادآور شد: آن نگراني ها نيز بررسي و از داخل عراق اعلام كردند كه ممكن است اتفاقي رخ دهد و نبايد خون زائران با مشكلاتي مواجه شود، اما انشاالله مرز خسروي هم بازگشايي مي شود.
سفير ايران در عراق گفت: اقدام بعدي اين بود كه زائران ما براي اولين بار وارد شهر سامرا شدند در صورتي كه قبلا از يك كريدور محدود امنيتي زائران به حرم سامرا مي رفتند و حتي نمي دانستند كه سامرا كجا هست ولي امسال مردم از داخل شهر وارد و به حرم مطهر رسيدند.
مسجدي تصريح كرد: نيروهاي امنيتي عراق خيلي زحمت كشيدند تا موضوع تأمين امنيت شهر سامرا را برقرار كنند و براي خود من بسيار جالب بود كه طي بازديدم مردم سامرا از حضور و ورود زائران حسيني به شهر خوشحال بودند.
وي اضافه كرد: چون هرجايي زائر امام حسين (ع) وارد مي شود بركت و آباداني و تجارت و روابط مثبت را به همراه دارد؛ بنابراين اصناف، تاجران، جوانان و عشاير سامرا بسيار خوشحال بودند و مرتب در بازديدها از من و جمهوري اسلامي ايران تشكر مي كردند.
سفير ايران در عراق در پايان خبر داد: اقدام بعدي اين بود كه بسياري از خريدهاي موكب هاي ايراني امسال از داخل كشور عراق انجام شد. حيدر عبادي نخست وزير عراق نيز دستور داد كه تمام كاروان هدايا و نذورات مردم براي اربعين به صورت رايگان وارد كشور عراق شود.




نظرات کاربران