«درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد «درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد «درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد «درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد «درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد «درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد «درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد

«درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین» رونمایی شد

در حاشیه نشست علمی «توسعه فرهنگ اربعین» که امروز در مرکز پژوهش های اسلامی رسانه برگزار شد از دو اثر اربعینی این مجموعه رونمایی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نشست علمي «توسعه فرهنگ اربعين؛ ضرورت جهان امروز» پيش از ظهر روز گذشته با حضور حجت الاسلام حبيب الله بابايي عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد.
در اين نشست علمي از دو اثر علمي و فرهنگي و پژوهشي اين مركز رونمايي شد؛ اثر اول در بخش گروه اسلامي و مناسبت هاي اين مركز منتشر شده است كه در واقع يك فصلنامه علمي است.
اثر ديگري كه در اين نشست رونمايي شد، كتاب درآمدي بر چيستي و چرايي اربعين حسيني است كه به قلم محمد رضايي نگاشته شده است.
گفتني است: در اين نشست علمي دكتر محمد حسين ظريفيان مديركل پژوهش‎هاي اسلامي رسانه نيز به ذكر مباحثي پيرامون آثار علمي اين مجموعه و اهميت و جايگاه اربعين حسيني(ع) در نظام فهم ديني و منتظرانه پرداخت.
وي در خصوص اين دو اثر علمي نيز گفت: دو اثر اربعيني در دفتر پژوهش هاي كاربردي دين و رسانه و گروه انقلاب اسلامي تاريخ و مناسبت‎ها به مناسبت اربعين منتشر شده است؛ در اولين اثر كه مرتبط به فصلنامه اشارات است، ويژه نامه‎اي در خصوص اربعين منتشر شده است و برخي محتواها در اختيار برنامه سازان و پژوهشگران سازمان نيز قرار گرفته است.
مديركل پژوهش‎هاي اسلامي رسانه بيان كرد: كتاب درآمدي بر چيستي و چرايي اربعين حسيني است با مشاركت اداره كل روابط عموم سازمان صداوسيما منتشر شده است و در سطح سازمان نيز توزيع خواهد شد؛ اگر كار علمي در خصوص اربعين انجام ندهيم قطعا دشمنان كارهاي ضد اربعيني انجام خواهند داد.
وي تصريح كرد: نبايد اجازه دهيم كه مناسكي چون اربعين و نيمه شعبان از روح مردمي تهي شود؛ در گذشته مردم فعاليت‎هاي اين چنيني را مديريت مي‎كردند، ولي هرچقدر مردم حس كنند كه فعاليت دولتي شده است حضور كمرنگ تري خواهند داشت.




نظرات کاربران