انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین

انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت در اربعین

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از انتخاب 10 منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيدمحمد موجاني، دبير كارگروه قرآني كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين نيز در اين باره اظهار كرد: كرسي‌هاي تلاوت كه طي چند ماه توسط آستان قدس رضوي در سراسر كشور برگزار شد و اكنون در 10 نقطه از نجف، كربلا و مسير پياده‌روي نجف تا كربلا اين مراسم برگزار مي‌شود.
وي بيان كرد: با توجه به ظرفيتي كه داريم و تجربه‌اي كه از سال گذشته به دست آمد و بازخوردي كه از مردم داشتيم،‌ نقاطي را از مسير پياده روي اربعين براي اين كار انتخاب كرده‌ايم كه تاريخ خاصي را براي برگزاري كرسي تلاوت در روزهاي خاص در نظر گرفتيم.
موجاني درباره معيار انتخاب اين مناطق نيز چنين گفت: اوقاتي كه زائران بيشتري در منطقه حضور دارند را انتخاب كرده‌ايم. براي مثال از يك روز پيش از اربعين تجمع جمعيت در اين شهر وجود ندارد، ولي روزهاي پيش از آن گنجايش جمعيت بسيار زياد است. يكي از اقدامات در اين باره رايزني با مخيمات قرآني حشد الشعبي عراق است كه مخاطبان غيرايراني را جذب كنيم، به اين معني كه زائراني از اردن، امارات، لبنان، سوريه،‌ قطر، عمان و حتي كشورهاي آذري زبان مانند آذربايجان، ارمنستان، اوكراين و تركيه را در اين طرح مي‌گنجانيم. مخيمات قرآني نيز در اين برنامه جاي دارند.
دبير كارگروه قرآن كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين تاكيد كرد: علاوه بر موكب‌هاي شهرداري تهران،‌ آستان حضرت معصومه(س)، مسجد جمكران و ... نيز موكب‌هاي بزرگي در مسير دارند كه هماهنگي صورت گرفته است. همچنين از دو موكب كه در اختيار مردم عراق است و جمعيت بسياري در آنجا گرد هم مي‌آيند نيز استفاده مي‌كنيم تا 10 كرسي تلاوت را برپا كنيم.
وي درباره معيار انتخاب 10 نقطه براي كرسي‌هاي تلاوت و چرخشي بودن مكان برپايي آنها نيز توضيح داد: اوج پياده‌روي اربعين از نهم تا بيستم صفر در مسير نجف تا كربلاست. بر همين اساس براي اين مدت 10 روزه برنامه داريم. هر كاروان قرآني شامل گروه تواشيح و قراء است كه در زمان خاصي در مسير شروع به حركت مي‌كنند. كرسي‌هاي تلاوت حساسيت خاص و بالايي داشته كه بازتاب رسانه‌اي نيز دارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران