گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع) گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع) گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع) گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع) گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع) گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع) گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع)

گزارشی از خادمین غیرمسلمان امام حسین(ع)

هرلحظه که به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم، ازدحام جمعیت عاشق ابا عبدالله الحسین (ع) بیشتر می شود و میلیون‌ها نفر برای عزاداری امام حسین(ع) آماده می‌شوند. عاشقان ثارالله، بدون خستگی مسیرهای طولانی را می پیمایند و در طول مسیر از سوی خادمان دیگر ادیان هم پذیرایی می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، خبرنگار اعزامي ايرنا در گزارشي جذاب درباره خادمين غيرمسلمان امام حسين(ع) نوشت: اين روزها مسير كربلا مملو از انسان هاي آزاده و عاشقي است كه براي زيارت مرقد مطهر مولاي خود مشتاقانه رنج سفر را به جان مي خرند و با پاي پياده براي نشان دادن صلابت و اتحاد مسلمانان چه شيعه و چه سني عازم كربلاي معلي شده اند تا گوشه اي از شور و عشق خود را با مولايشان نشان دهند.
هيات بقيع عربستان ، جمعي از مسلمانان ايران، افغانستان، روسيه، تانزانيا، السالوادور، فلسطين، الجزاير، نيجريه ، هند ، پاكستان ، بنگلادش، تركيه و ديگر كشورهاي مختلف آسيايي و آفريقايي، اروپا و آمريكا با در دست داشتن پرچم هايي راه زيارت كربلا را در پيش گرفته اند و با نداي 'حسين حسين' مشتاقانه به پيش مي روند تا پيشواي خود را هرچه زودتر زيارت كنند. به گزارش خبرنگار ايرنا از بزرگراه نجف به كربلا , موكب هاي اربعين در تلاطم خدمت به زائران هستند و هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص مي گذارند تا بتوانند با خدمات مختلف خود از زوار امام حسين (ع) پذيرايي كنند.
در ميان اين انسان هاي عاشق، آدم هايي هم هستند كه از حضورشان تعجب مي كني ، همان هايي كه نه شيعه اند و نه مسلمان، اما از دوستداران اهل بيت و عاشق امام حسين هستند.
شيخ علاء از اساتيد دانشگاه بغداد از جمله اين خدمتگزاران به زائران اباعبدالله الحسين (ع) است.
وي كه حدود 70 سال سن دارد مي گويد عازم كربلا هستم و فرصتي پيدا كردم تا كار خادمي به زوار را در موكب يكي از دوستان ادامه دهم.
از وي كه در موكب عيسي بن مريم فعاليت دارد، درخصوص حضور فعال مسيحيان در كنار مسلمانان و ارج نهادن به مقام شامخ سرور و سالار شهيدان مي پرسيم كه مي گويد: وهب نصراني هم به عنوان يك مسيحي از معروف ترين شهداي كربلا و ياري رسان امام حسين (ع) بود.
وي افزود: هرچند مصائب امام حسين (ع) بسيار بود ولي در بسياري موارد هم شباهت هايي به مصائب حضرت عيسي مسيح (ع) داشته و ما هم به عنوان پيروان آن حضرت امروز هم در كنار دوستداران امام حسين (ع) هستيم.
وي اضافه كرد: امام حسين (ع) فقط براي مسلمانان شيعه و سني نيست بلكه براي همه انسان هاي آزاده عالم است و به اين خاطر است كه امروز در اين اجتماع بزرگ از همه قشرهاي مختلف دنيا چه مسلمان و چه مسيحي حضور دارند.
وي گفت: من به عنوان يك مسيحي اعلام مي كنم كه به خدمتگزاري راه امام حسين (ع) افتخار مي كنم، امروز حتي انسان هاي فقير كه آه در بساط ندارند با قرص ناني هم كه دارند در راه امام حسين در طبق اخلاص مي گذارند و به زائران امام حسين التماس مي كنند كه از آب و غذاي آنها هم استفاده كنند و اين جاي افتخار دارد.
اين شيخ مسيحي اضافه كرد: امام حسين (ع) معجزه اي از جانب خداوند است، ائمه معصومين همه دارايي و عمرشان را در راه فضايل صرف كردند، همه اهل بيت صاحب كرامتند، امام علي (ع) قلبي نوراني براي دنيا بود دنيا را طلاق داد و گفت دنيا از من دور شو و به آسمان ها پيوست.
وي ادامه داد: او و هم كيشانش هر روز در موكب هاي بين راهي به زائران و عاشقان امام حسين (ع) خدمت مي كنند.
وي يادآور شد: هم كيشان مسيحي از بصره و شهر ابوالخصيب در جنوب و ديگر مناطق عراق، از جمله كركوك و بغداد در اين گردهمايي عظيم شركت دارند.
ابوكميل از صائبين (پيروان حضرت يحيي) نيز كه در موكبي ديگر مشغول جابجايي زائران در منزل و خدمت است در اين باره گفت: شهادت امام حسين (ع) دل هر انساني را غمگين مي كند، هر كس باور ريشه اي دارد راه امام حسين را مي رود.
وي از صائبين كه در اين جمع حضوري فعال دارند به عنوان موحدين از ياد رفته ياد كرد و افزود: محبت و علاقه مردم دنيا به امام حسين فراگير شده و شما آثار آن را در اين اجتماع ميليوني از سراسر جهان مي بينيد كه چه غوغايي است و اين اجتماعي بي نظير در هيچ جاي جهان مشاهده نمي شود كه با پاي پياده به زيارت سرورشان بشتابند.
ابوعلي از ديگر خدمتگزاران مسيحي و عاشق اهل بيت و امام حسين (ع) هم در اين گفت وگو در پاسخ به اين سووال كه 'مسيحي هستيد چرا نامتان علي است؟' دليل و سرگذشت جالبي را تعريف كرد و گفت: من و همسرم سالها بود كه صاحب فرزند نمي شديم و به رغم اينكه به دكترهاي زيادي هم مراجعه كرديم نتيجه نگرفتيم و بسيار هم دوست داشتيم صاحب فرزند شويم ولي بچه دار نمي شديم.
وي افزود: دست آخر پدرم رفت زيارت امام علي (ع) و بعد از آن بود كه ما صاحب فرزند شديم و پدرم به احترام حضرت علي (ع) نامم را علي گذاشت.
وي با اشاره به اينكه سالهاست كه با همسرش در راه امام حسين (ع) خدمت مي كند ، گفت: مصيبت هايي كه بر سر امام حسين و خاندانش آوردند دل هر انسان آزاده اي را به درد مي آورد، تمام مال و اموالشان را آتش زدند، خاندانش را اسير كردند و يا به شهادت رساندند و بر روي پيكرهايشان اسبهايشان را دواندند و خدمت در راه چنين امامي نذر غذا و ماهي و مرغ و ميوه و ... چه ارزشي دارد. ابوعلي اضافه كرد: امام حسين وقتي علي اكبرش را فدا كرد، علي اصغر را هم تقديم حق كرد، با اين حال خدمت ما در مقابل اين همه بزرگي و عظمت چه ارزشي دارد؟
سيد سامي ، سيدكاظم و عبدالوهاب از قطيف عربستان هم با ما همراه شدند براي استراحت از آب نذري ابوحسام از شيعيان عراقي كه در مسير سخت مشغول خدمت به زوار امام حسين (ع) است، هم صحبت شديم.
ابوحسام گفت: مردم عراقي ساكن در مسيرهاي منتهي به نجف و كربلا مشتاقانه پذيراي زائران هستند و اگر هتل و مسافرخانه اي مملو از جمعيت باشد درهاي خانه هايشان به روي زائران باز است و هيچ زواري از اين بابت مشكلي ندارد و افتخار مي كنند كه زوار امام حسين در خانه هايشان هستند.
وي افزود: 1400 سال پيش عده اي نادان و گمراه دل اولاد پيامبر را شكستند اكنون در اين اجتماع بزرگ كه در هيچ جاي جهان سابقه ندارد، مي بينيد كه شيعيانش چطور محبت امام حسين (ع) را در دل دارند.
'محمدكريم واحد' يكي از زائران سوري هم در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: هنگامي كه تاريخ را مرور مي كنيم يا اين كه «زيارت وارث» عليه السلام مي خوانيم پي مي بريم كه امام حسين (ع) وارث همه پيامبران است.
وي درخصوص اهميت زيارت اربعين حسيني در وحدت مسلمانان يادآور شد: هنگامي كه جهانيان از نور امام حسين اقتباس مي كنند كه خودش درباره اهل بيت مي فرمايد «ما نوري بوديم كه اطراف عرش و ملكوت خداوند را احاطه كرديم» بنابراين آنها نور هستند كه خداوند آنها را آفريد و خداوند تعالي به واسطه آنها تمام بشريت را هدايت كرد و هنگامي كه كسي از حقيقت اين نور مطلع شود به شكل غير ارادي از آن خير و استقامت نيرو مي گيرد.
وي در پاسخ به اين سووال كه فكر مي كنيد چرا هر ساله با وجود تهديد گروه هاي تروريستي بر تعداد زائران امام حسين عليه السلام در مراسم اربعين افزوده مي شود ، گفت: امام حسين عليه السلام در واقع جانشين خدا بر روي زمين است، محبان و پيروان اهل بيت پرچم امام حسين عليه السلام را به دست گرفته اند.
كاظم جلال فرد ديگري كه با اشتياق در خدمت زوار است در گفت و گو شركت مي كند و در پاسخ به اين سووال كه مراسم اربعين امام حسين چگونه وحدت اسلامي را تقويت مي كند؟ مي گويد: اين فقط شيعيان نيستند كه در اربعين به زيارت امام حسين مي شتابند بلكه برادران سني، مسيحي هم در اين مراسم مشاركت دارند و در واقع امام حسين شهيد امر به معروف و نهي از منكر شد. وي درخصوص اهميت زيارت اربعين نزد محبان اهل بيت گفت: در واقع اين مراسم تجديد ميثاق با پيامبر اسلام و اهل بيت مكرمش است به ويژه امام علي، امام حسن و امام حسين و حضرت زهرا سلام الله عليهم اجمعين.
اين زائر درباره مشاركت همه طيف ها و جريان هاي اسلامي در اين مراسم اظهار كرد: زيارت اربعين منحصر به مسلمانان نيست بلكه پيروان اديان ديگر هم با هدف تجديد عهد و ميثاق با اين مرد بزرگ كه براي احياء ارزش هاي انساني قيام كرد در اين مراسم شركت مي كنند.




نظرات کاربران