جلوه زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق
شهر کوت مرکز استان واسط عراق٬ این ایام ٬ شاهد تردد صدها اتوبوس ایرانی برای انتقال زائران از مرز مهران تا نجف به منظور شرکت در پیاده روی اربعین در بزرگراه کربلاست .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، در مسير 240 كيلومتري مهران تا نجف، روزانه صدها اتوبوس شهرداري هاي تهران و مشهد در كنار وسايل نقليه درنظر گرفته شده از سوي دولت و مردم عراق، با انبوه زائران ايراني اربعين حسيني در تردد هستند.
توقفگاه بزرگ شهر كوت در مسير مهران هر روزه شاهد انبوه اتوبوسهايي است كه هزاران ايراني اعم از زن و مرد كوچك و جوان عاشق و مشتاق كربلاي حسيني از آنها پياده مي شوند.
اين زوار سپس براي رسيدن به نجف و شركت در پياده روي اربعين تا كربلا سوار اتوبوسهاي ديگري مي شوند.
نكته قابل توجهي كه هر ايراني به آن مي بالد استقبال گرم خانواده ها و مسوولان عراقي در اين شهر از زائراني است كه از اين اتوبوسها پياده مي شوند.
هر روز از بعد از اذان صبح تا نيمه هاي شب ، دهها عراقي جلوي اين اتوبوسها ازدحام مي كنند و با اصرار از هر يك از زايران ايراني ملتمسانه مي خواهند كه شب را مهمانشان باشند و روز بعد راهي نجف شوند.
«مقصود عيوض زاده » يكي از عوامل اجرايي ستاد شركت واحد اتوبوسراني در عراق به ايرنا گفت : 700 دستگاه وسيله نقليه عمومي از ايران كار انتقال زائرين از پايانه مرزي مهران و زرباطيه تا نجف را به عهده دارند.
مسوول برنامه ريزي ستاد شركت واحد اتوبوسراني در عراق نيز به خبرنگار اعزامي ايرنا به شهر كوت گفت: مركز نظارت جي پي اس و بي سيم ستاد اربعين شركت اتوبوسراني تهران به منظور كنترل بر كار رانندگان با هدف سرويس دهي مناسب و سريع به زائرين اربعين حسيني از مهران تا نجف در شهر كوت مركز استان واسط عراق راه اندازي شده است.
حامد تالشي افزود: با اين سيستم به صورت آنلاين بر كار تمامي رانندگان نظارت مي شود و مي توانيم موقعيت هاي خودروها و رانندگان را از طريق بي سيم و جي پي اس مشخص كنيم.
وي تصريح كرد: مزيت اين سيستم اين است كه از طريق جي پي اس بر روي اتوبوسهاي 12 شركت حاضر كنترل داريم و اين موضوع باعث مي شود سرويس دهي سريع و منظم براي زوار انجام و از معطلي آنها براي رسيدن به نجف جلوگيري شود.
«مقصود عيوض زاده » يكي از دست اندركاران ستاد شركت واحد اتوبوسراني در عراق نيز به ايرنا گفت: با بكارگيري اين فناوري دقت كار بالا رفته و هيچ راننده اي سرخود نمي تواند عمل كند.
وي تصريح كرد: بر همين اساس براي راننده ها ساعت زده مي شود و همه رانندگان موظف به رعايت زمانبندي مشخص هستند.
عيوض زاده گفت: با استفاده از جي پي اس، كمبود خودرو در نقاط مختلف مسير مشخص و نسبت به جبران آن اقدام مي شود.