جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق

جلوه‌ زیبای اتوبوس های مسیر عشق در عراق

شهر کوت مرکز استان واسط عراق٬ این ایام ٬ شاهد تردد صدها اتوبوس ایرانی برای انتقال زائران از مرز مهران تا نجف به منظور شرکت در پیاده روی اربعین در بزرگراه کربلاست .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، در مسير 240 كيلومتري مهران تا نجف، روزانه صدها اتوبوس شهرداري هاي تهران و مشهد در كنار وسايل نقليه درنظر گرفته شده از سوي دولت و مردم عراق، با انبوه زائران ايراني اربعين حسيني در تردد هستند.
توقفگاه بزرگ شهر كوت در مسير مهران هر روزه شاهد انبوه اتوبوسهايي است كه هزاران ايراني اعم از زن و مرد كوچك و جوان عاشق و مشتاق كربلاي حسيني از آنها پياده مي شوند.
اين زوار سپس براي رسيدن به نجف و شركت در پياده روي اربعين تا كربلا سوار اتوبوسهاي ديگري مي شوند.
نكته قابل توجهي كه هر ايراني به آن مي بالد استقبال گرم خانواده ها و مسوولان عراقي در اين شهر از زائراني است كه از اين اتوبوس‌ها پياده مي شوند.
هر روز از بعد از اذان صبح تا نيمه هاي شب ، دهها عراقي جلوي اين اتوبوسها ازدحام مي كنند و با اصرار از هر يك از زايران ايراني ملتمسانه مي خواهند كه شب را مهمانشان باشند و ‌روز بعد راهي نجف شوند.
«مقصود عيوض زاده » يكي از عوامل اجرايي ستاد شركت واحد اتوبوسراني در عراق به ايرنا گفت : 700 دستگاه وسيله نقليه عمومي از ايران كار انتقال زائرين از پايانه مرزي مهران و زرباطيه تا نجف را به عهده دارند.
مسوول برنامه ريزي ستاد شركت واحد اتوبوسراني در عراق نيز به خبرنگار اعزامي ايرنا به شهر كوت گفت: مركز نظارت جي پي اس و بي سيم ستاد اربعين شركت اتوبوسراني تهران به منظور كنترل بر كار رانندگان با هدف سرويس دهي مناسب و سريع به زائرين اربعين حسيني از مهران تا نجف در شهر كوت مركز استان واسط عراق راه اندازي شده است.
حامد تالشي افزود: با اين سيستم به صورت آنلاين بر كار تمامي رانندگان نظارت مي شود و مي توانيم موقعيت هاي خودروها و رانندگان را از طريق بي سيم و جي پي اس مشخص كنيم.
وي تصريح كرد: مزيت اين سيستم اين است كه از طريق جي پي اس بر روي اتوبوسهاي 12 شركت حاضر كنترل داريم و اين موضوع باعث مي شود سرويس دهي سريع و منظم براي زوار انجام و از معطلي آنها براي رسيدن به نجف جلوگيري شود.
«مقصود عيوض زاده » يكي از دست اندركاران ستاد شركت واحد اتوبوسراني در عراق نيز به ايرنا گفت: با بكارگيري اين فناوري دقت كار بالا رفته و هيچ راننده اي سرخود نمي تواند عمل كند.
وي تصريح كرد: بر همين اساس براي راننده ها ساعت زده مي شود و همه رانندگان موظف به رعايت زمانبندي مشخص هستند.
عيوض زاده گفت: با استفاده از جي پي اس، كمبود خودرو در نقاط مختلف مسير مشخص و نسبت به جبران آن اقدام مي شود.


| شناسه مطلب: 71537




اربعين



نظرات کاربران