یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند

یکهزار و 600 موکب در ایران و عراق از زائران اربعین پذیرایی می کنند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یک هزار و 600 ایستگاه صلواتی در ایران و عراق به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سردار علي فضلي روز گذشته در نشست ستاد استقبال مردمي از زائران اتباع خارجي كه در پايانه مرزي شلمچه برگزار شد اظهار كرد: در سه گذرگاه، شلمچه، مهران و چذابه يك هزار ايستگاه صلواتي به زائراني كه قصد خروج از كشور را دارند خدمت رساني مي كنند.
وي افزود: همچنين در كشور عراق نيز 600 ايستگاه صلواتي كه عمدتا با كمك هاي مردمي برپا شده اند در حال خدمات رساني به زائران اربعين حسيني هستند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امسال ستاد اربعين كشور با تمهيداتي كه در نظر گرفت ، شاهد سهولت تردد زائران در همايش معنوي اربعين حسيني بود.
سردار فضلي با اشاره به مشاركت مردمي در خدمات رساني به زائران اربعين حسيني گفت : شيعه، سني و بزرگان طوايف شهرهاي مرزي و ساير استان ها با عشق و دلدادگي در حال خدمت رساني به زائران اربعين حسيني هستند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: تنها مرزهاي شلمچه، چذابه و مهران در حال خدمات رساني به زائران اربعين حسيني نيستند بلكه سرتاسر ايران اسلامي به ايستگاه بزرگ خدمت رساني به زائران تبديل شده است كه اين نشان از عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار(ع) دارد.
سردار فضلي با اشاره به تشكيل ستاد مردمي خدمات رساني به زائران اتباع خارجي افزود: يكي از اقدامات شايسته فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، تشكيل ستاد مردمي خدمات رساني به زائران تبعه خارجي در مبادي 6 گانه در مرزهاي زميني بود.
وي اظهار كرد:روزانه بيش از 300 هزار زائر اربعين حسيني از خدمات ايستگاه هاي خدمت رساني در سه گذرگاه مرزي مهران، شلمچه و چذابه استفاده مي كنند.
سردار فضلي خواستار آسيب شناسي در راه خدمات رساني و همچنين تردد زائران اربعين حسيني شد و گفت:سال به سال نوع خدمت رساني به زائران به شكل مطلوب تري پيش مي رود ولي باز هم بايد آسيب شناسي كرد تا براي سال هاي بعدي شرايط مطلوب تري مهيا شود.
وي ادامه داد : امسال تمام ظرفيت هاي راهيان نور مانند اسكان،پشتيباني و حمل و نقل در حال خدمت رساني به زائران حسيني هستند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت : اربعين امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فاصله 9 كيلومتري كربلا محل اسكاني با ظرفيت 12 هزار نفر براي رفاه حال زائران آماده كرده است .
سردار فضلي افزود : 90درصد برپايي مراسم پياده روي اربعين امسال به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بوده و مابقي آن با مشاركت نهادها و مردم بوده است .
در اربعين حسيني پارسال حدود 430 هزار زائر از پايانه چذابه و 650هزار زائر از طريق مرز شلمچه راهي عتبات عاليات شدند.
به گفته مسولان كشوري تا كنون 30 درصد زائران اربعين حسيني در سال جاري از شلمچه به عراق عزيمت كرده اند.


| شناسه مطلب: 71538




اربعين



نظرات کاربران