طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد

طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا برپا خواهد شد

مسئول طرح تبلیغی حوزه علمیه نجف از برپایی طولانی‌ترین صفوف نماز در ظهر روز ۱۷ صفر خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده صفوف نماز متشکل از زائران اربعین به ۴۵ کیلومتر برسد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام سيد احمد اشكوري اظهار داشت: به منظور هرچه باشكوه‌تر كردن فرهنگ نماز، ۱۷ صفر مصادف با شهادت امام رضا عليه‌السلام (بنا بر قولي) بزرگترين نماز جماعت در مسير كربلا برگزار مي‌شود كه نماز ممتده نام گرفته است. اين نمازهاي جماعت از عمود ۹۶ كه موكب عتبه علويه در آن قرار دارد تا عمود ۹۵۰ به صورت همزمان برگزار مي‌شود.
وي افزود: برآورد ما اين است كه نزديك به ۴۵ كيلومتر از مسير به طور همزمان نماز جماعت ظهر را برگزار كنند كه مبلغين هر موكب برپايي نمازجماعت هر موكب را برعهده دارند.
مسئول طرح تبليغي حوزه علميه نجف درباره پيام‌هاي نماز جماعت ۱۷ صفر گفت: اعلام پيام همبستگي ميان شيعيان از مليت‌هاي مختلف، تاكيد بر فرهنگ اقامه نماز به جماعت و ارزش نهادن بر ارزش‌هاي واقعي دين اسلام مهم‌ترين پيام‌هاي اين برنامه عظيم فرهنگي و ديني است.
حجت‌الاسلام اشكوري افزود: بيش از ۵۰۰۰ طلبه و بيش از ۲۰۰۰ مبلغان خانم در طول مسير راهپيمايي اجراي برنامه‌هاي ديني فرهنگي، پاسخ به مسائل شرعي و برپايي نماز در مواكب را برعهده دارند كه از اين تعداد ۵۰۰ نفر نيز از حوزه علميه قم به عراق اعزام شده‌اند.
وي افزود: روحانيوني از بحرين، لبنان، عربستان و ... هم در اين برنامه بزرگ تبليغي مشاركت دارند. همچنين طلاب مرتبط با حوزه نجف كه ساكن در برخي كشورهاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي هستند نيز در قالب كاروان‌هاي زائران به پياده‌روي مي‌آيند و وظيفه هدايت كاروان‌ها را برعهده دارند.
مسئول طرح تبليغي حوزه علميه نجف با اشاره به آنكه اين طرح از ۲۵ محرم شروع شده و تا پايان عزاداري‌هاي اربعين نيز ادامه دارد، افزود: برخي از مبلغان ما در مرزهايي مثل مهران اقامت دارند و در برخي از مسيرها مانند مسير بصره به نجف كه پياده‌روي اربعين چند روز زودتر شروع مي‌شود هم مبلغاني داريم.
سيد احمد اشكوري افزود: برنامه تبليغي ما در محدوده نجف تا كربلا نيز از ۷ صفر (شهادت امام حسن مجتبي عليه‌السلام) تا ۱۷ صفر (شهادت امام رضا عليه‌السلام بنا بر قولي) انجام مي‌شود و پس از آن طلاب به شهر كربلا يا مسير بغداد به كربلا اعزام مي‌شوند.
مسئول طرح تبليغي حوزه نجف اشرف افزود: حركت در مسير راهپيمايي اربعين باعث نشاط روحي مي‌شود و براي افراد شركت‌كننده خاطره خوش معنوي را به جاي مي‌گذارد؛ كه به نظر من برپايي بدون تكلف آن و مردمي بودن تمامي رخدادها بوده است.
وي با بيان اينكه در مراسم اربعين، همه با برابرند و هيچ فرقي درميان افراد شركت‌كننده نيست، افزود: اينكه موكب‌داران از دسترنج ساليانه خود براي پذيرايي از عزاداران حسيني استفاده مي‌كنند، باعث شكوه و عظمت آن شده است.
حجت‌الاسلام اشكوري با تاكيد بر اينكه بهتر است بر جنبه‌هاي ديني آيين اربعين تاكيد بيشتري شود، افزود: مطرح شدن مسائل حزبي و سياسي در اين راهپيمايي عظيم باعث به انحراف رفتن آن مي‌شود.
منبع: مهر


| شناسه مطلب: 71539




نماز جماعت اربعين



نظرات کاربران