تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است

تقویت«گفتمان مقاومت» تنها راه برون رفت ازتوطئه دشمنان است

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقاط مشترک کشورهای اسلامی، پیام اجتماع اربعین را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تنها راه نجات کشورهای اسلامی از توطئه های دشمنان تقویت گفتمان مقاومت است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران درعراق، امروز (18 آبان ماه) در دومين روز ازهمايش علمي و بين المللي اربعين در هتل جواهر كربلا بصيرت افزايي را از اهداف اين همايش دانست.
وي با بيان اينكه پيام اربعين، همان پيام عاشورا و سالار شهيدان است، اظهار داشت: اين گردهمايي در تلاش است تا باورهاي ديني را در ميان زائران توسعه دهد و اين نشست هاي علمي با هدف ارتقاي سطح معنوي اربعين برگزار مي شود.
حجت الاسلام اباذري تصريح كرد: در اربعين به غير از مباحث زيارتي بايد مباحث معرفتي و معنوي را دنبال كرد وابعاد مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي و معرفتي اربعين را مدنظر داشت، اربعين پيام هاي مختلف انساني دارد و تلاش خواهيم كرد اين پيام به گوش جهانيان برسد.
وي جهاني سازي اربعين را از ديگر اهداف همايش بين المللي اربعين دانست و ادامه داد: هدف از حضور زائران كشورهاي مختلف در اجتماع عظيم اربعين حسيني بايد به درستي به جهانيان منتقل شود.
رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، يكي از پيام هاي مهم اربعين را آزادي و آزادي خواهي عنوان و تصريح كرد: استكبار ستيزي در گفتمان اربعين نهفته است و بايد اين گفتمان توسعه يابد.
وي به نقاط مشترك دو ملت و كشور ايران و عراق اشاره كرد و همسايگي، روابط تاريخي، مرز مشترك، دين و مذهب، فرهنگ، وجود عتبه هاي مقدسه در دو كشور و دشمن مشترك را از محورهاي اصلي نقاط مشترك ايران و عراق دانست و تاكيد كرد : با تكيه بر اين مشتركات مي توان بر دشمنان فائق آمد.
حجت الاسلام اباذري تصريح كرد: امروز دشمن درحال توطئه عليه كشورهاي اسلامي است و از اتحاد و وحدت مسلمانان نگران است به همين دليل هر روز به بهانه اي دشمني خود را نمايان مي كند، تجزيه طلبي در عراق از جديدترين توطئه هايي بود كه خوشبختانه با هوشياري ملت عراق با شكست روبه رو شد.
وي از رژيم صهيونيستي بعنوان دشمن مشترك دو كشورياد كرد و گفت: رژيم صيونيستي اخيرا توطئه تقسيم عراق را در سر مي پروراند ولي گفتمان مقاومت اجازه نداد عراق تجزيه شود.
وي ادامه داد: هدف رژيم صهيونيستي تجزيه و كوچك كردن كشورهاي اسلامي است ولي به بركت گفتمان مقاومت، عراق آزاد و مستقل باقي خواهد ماند و حاكميت و تمايمت ارضي آن حفظ خواهد شد.
وي درپايان تاكيد كرد: امروز كشورهاي اسلامي بايد با اتحاد و همدلي در مقابل دشمن واحد خود بايستند و تنها راه آن تقويت گفتمان مقاومت است و بايد بر نقاط مشترك تمركز بيشتري كنيم.
دومين سخنران نشست امروز دكتر بلاسم الزاملي رئيس دانشكده الهيات دانشگاه كربلا بود كه اهميت مراسم اربعين در تقويت محور مقاومت را يادآور شد.
همايش علمي و بين المللي اربعين به همت كميته فرهنگي آموزشي اربعين برگزار شده و دومين روز آن به محور اربعين و مقاومت اسلامي اختصاص دارد.
شركت كنندگان در نشست امروز درموضوع هاي ظرفيت اربعين و احيا و تقويت گفتمان مقاومت، نقش بانوان و خانواده در گفتمان مقاومت اسلامي و نقش مرجعيت ديني در تقويت فرهنگ مقاومت اسلامي سخنراني مي كنند.




نظرات کاربران