آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین

آمادگی مبارزه با ظلم با حضور در اربعین

استاد دانشگاه بنگلادش گفت: امام حسین (ع) حق است و نیاز به اثبات ندارد و وظیفه ماست که به دنبال حق و حقیقت جویی برویم.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج،‌ جعفر نجم، امام جمعه لندن، يكي ديگر از سخنرانان همايش علمي بين‌المللي اربعين بود كه ضمن عرض تسليت فرا رسيدن اربعين حسيني از مرجعيت، ملت و دولت عراق براي برگزاري اين مراسم تشكر و قدرداني كرد.
وي ادامه داد: براي اولين بار است كه درطول چند سال اخير، مراسم اربعين حسيني با اين شكوه، عظمت و اقتدار برگزار مي شود، از اين نظر خدا را شكرگزار هستيم.
نجم متذكر شد: اگر براي مراجع و رهبر معظم انقلاب مقدور بود، مسلماً در اين اجتماع ميليوني شركت مي‌كردند. محبان امام حسين (ع) از چهار گوشه عالم با زبان، نژاد و رنگ‌هاي مختلف در اين اجتماع عظيم شركت كرده‌اند و با فرياد لبيك يا حسين،‌ آمادگي خود را براي مبارزه با ظلم و جور اعلام مي‌كنند.
وي در ادامه سخنانش، اجتماع ميليوني اربعين را موجب ايجاد رعب و وحشت در دل دشمنان دانست و گفت: من به عينه شاهد بودم كه مردم بسياري از فاصله هاي دور و نزديك در راهپيمايي اربعين شركت كردند و با وجود مشكلاتي كه وجود دارد، ‌اما به عشق امام حسين، لبيك گويان تمام سختي ها را متحمل شدند و به جان خريدند.
نجم عنوان كرد: خدا را سپاسگزارم كه درعصر حاضر اين سعادت را نصيب من كرد تا در راهپيمايي اربعين شركت كنيم ، من از برگزار كنندگان اين موسم بزرگ و همايش اربعين،‌ قدرداني و تشكر مي‌كنم.
وي درپايان سخنراني خود به زبان انگليسي عظمت و تاثيرگذاري راهپيمايي اربعين در جهان معاصررا يادآور شد و ابراز اميدواري كرد مسلمانان با وحدت و همت بر اساس آموزه‌هاي دين اسلام و قيام سيدالشهدا(ع) بر ظالمان يزيدي كه آمريكا و اسرائيل نماد آن هستند پيروز شوند.
زينب فردوس ليزا، استاد دانشگاه بنگلادش، آخرين سخنران دومين روز از همايش علمي بين‌المللي اربعين با محوريت اربعين و مقاومت اسلامي بود كه درباره ابعاد مختلف راهپيمايي اربعين سخنراني كرد. وي گفت: امام حسين(ع) متعلق به مذهب و فرقه خاصي نيست و اگر شهادت ايشان رخ نمي‌داد، ما حتي امكان اينكه اسلام را بشناسيم، نداشتيم.
وي با بيان اينكه دوست‌داران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در كشور بنگلادش حضور فعالي دارند، افزود: شايد تعداد پيروان و عاشقان امام حسين (ع) در بنگلادش اندك باشد، اما سيدالشهدا(ع) به عنوان يك رهبر انساني در همه جاي جهان حضور دارد و من خوشحال هستم كه به عنوان يكي از پيروان ايشان در اين اجتماع عظيم ميليوني، در كنار ساير برادران و خواهران حضور دارم.




نظرات کاربران