آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت

آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت

وزیر کشور از افزایش 15 تا 20 درصدی زائران اربعین حسینی در سالجاری خبر داد و گفت: خوشبختانه با اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه زائران به این بحث شاهد کاهش 67درصدی تلفات جاده ای نسبت به سال قبل بودیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، عبدالرضا رحماني فضلي شنبه در جريان بازديد از روند بازگشت زائران اربعين حسيني از مرزشلمچه با اشاره به خروج 2 ميليون و 300 هزار زائر براي شركت در اربعين حسيني از مرزهاي ايران اظهار كرد:در مدت 20 روز تعداد زخمي هاي تصادفات رانندگي زائران 60درصد كاهش يافته است.
وي يكي از مشكلات اربعين در سالهاي گذشته را خروج افراد به صورت غيرمجاز و بدون ويزا از كشور دانست و اظهار كرد : در اربعين امسال اينگونه موارد را نداشتيم و افراد تنها با داشتن ويزا مجوز ورود به عراق را دريافت كردند.
رحماني فضلي گفت:با توجه به اينكه در سالجاري صدور ويزا براي زائران به صورت انفرادي انجام شد تسهيلات خوبي نيز در اختيار زائران در بحث تغذيه، سلامت و حمل و نقل قرار گرفت.
وي مردم 2 استان خوزستان و ايلام را ميزبانان اصلي زائران اربعين حسيني توصيف كرد و گفت:استانداران 2 استان خوزستان و ايلام و دستگاه هاي ذيربط همفكري و هماهنگي خوبي داشتند و دولت با ساير دستگاه هاي حاكميتي نيز سعي كرد تا هماهنگي لازم را ايجاد كند.
وزير كشور در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص عملكرد استاندار خوزستان در 2 مرز شلمچه و چذابه گفت: ايجاد زيرساخت هاي مناسب در 2 گذرگاه خوزستان از جمله راه و پاركينگ از جمله نقاط مثبت و خوب استاندار خوزستان بوده و با همت وي طرح آبرساني به گذرگاه چذابه نيز به بهره برداري رسيد و مشكل سالهاي قبل اين منطقه در زمينه آب آشاميدني برطرف شد.
همچنين، عبدالرضا رحماني فضلي در نشست شوراي اربعين استان خوزستان در فرمانداري آبادان اظهار كرد: اين حركت و نمايش بزرگ اعتقادي همه دنيا را به حيرت واداشته است كه بيانگر قدرت مديريت دولت و نظم مردم است.
وي افزود: بدون شك در بحث اربعين بايد از ظرفيت عموم مردم براي خدمات رساني به زائران استفاده شود.
رحماني فضلي افزود: امسال بيش از 60 ميليون بسته غذايي بين زائران اربعين حسيني توزيع شد كه آمار بسيار بالايي است.
وي گفت: دولت توان پرداخت چنين هزينه اي را ندارد و به همين دليل مردم بايد در قالب نذورات و هدايا به موكب داران كمك كنند و به جز مسائل زيرساختي كه دولت بايد انجام دهد بقيه كارها بايد كاملا مردمي باشد.
وي افزود: بايد با برنامه ريزي بهتري سال آينده كارهاي باثبات و ماندگاري انجام دهيم .
وزير كشور با اشاره به طراحي طرح جامع سفر اربعين گفت: در مدت 20 روز، 2 ميلون و 300 هزار نفر را به كشور ديگري اعزام مي كنيم و مجدد آنها را برمي گردانيم كه اين يك حركت بزرگ است.
وي افزود: در بحث امنيت رايرني هاي خوبي با كشور عراقي انجام شد كه خوشبختانه هيچگونه مورد ناامني در طول مراسم اربعين مشاهده نكرديم. گشايش مرزهاي چيلات و خسروي براي اربعين سال آينده
عبدالرضا رحماني فضلي روز شنبه در مرز مهران اظهار كرد: زيرساخت هاي خروجي مرزهاي چيلات و خسروي براي اربعين سال آينده بايد مهيا وتوسعه يابند.
وي ياد اوري كرد: در جريان رايزني هاي متعدد مسئولان عراقي درابتدا با گشايش و فعاليت اين 2 مرز در ايام اربعين موافقت كردند اما در روزهاي پاياني مشكل تامين امنيت در ان كشور را مطرح و عدم موافقت خود درخصوص فعاليت اين مرزها را اعلام كردند.
وزير كشور يادآور شد: در صورت گشايش مرزهاي خسروي و چيلات در كنار مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه ورود و خروج زائران با نظم، امنيت و آرامش بيشتري انجام مي شود.
وي برگزاري اربعين 96 را موفق و مناسب دانست و اظهار كرد: در جريان اماده سازي شرايط و امكانات براي تردد سهل ، امن و قانوني زائران از تجربه هاي سه سال گذشته استفاده شد.
وي با تاكيد بر لزوم اتخاذ برنامه ها و تصميم هاي جديد براي مديريت اربعين در مرز مهران گفت: باند قديمي فرودگاه مهران براي استفاده اضطراري بايد احيا و توسعه يابد.
وزير كشور به موقعيت مرز چيلات در دهلران اشاره كرد و افزود: امكانات و زيربناهاي مرز چيلات به ويژه در حوزه راه بايد براي سال هاي آينده احداث تا زائران سفر ايمني را به عتبات عاليات داشته باشند.
وي تاكيد كرد: برنامه ريزي هاي لازم براي راه اندازي و فعاليت اين مرز و توسعه زيرساخت هاي آن بايد انجام شود و وزارت راه و شهرسازي نيز براي توسعه راه هاي اين منطقه بايد اعتبار اختصاص دهد.
رحماني فضلي با بيان اينكه اربعين يك مساله ارزشي و اعتقادي و اجتماعي پرشور است، تاكيد كرد: بايد مسئولان همه تلاش خود را براي خدمات رساني به زائران و تامين امنيت و نيازهاي اوليه آنها بكار گيرند.
وي افزود: با تدابير و اقدام هاي انجام شده، امسال نظم و امنيت بسيار خوبي براي تردد زائران اربعين در مرزهاي سه گانه ايجاد شد و در حوزه خدمات رساني، زيربنايي، توقفگاه ها و استقرار ايستگاه هاي صلواتي شرايط بهتري براي سهولت در تردد زائران صورت گرفت.
وي تاكيد كرد: يكي از نكات بسيار مهم در ايام اربعين امسال جلوگيري از خروج افراد بدون ويزا بود و برخلاف سال هاي گذشته هيچ زائري بدون ويزا از مرزها خارج نشد.
بيش از 50 درصد مجموع زائران اربعين حسيني از مرز بين المللي مهران در 105 كيلومتري جنوب مركز استان ايلام تردد كردند.




نظرات کاربران