علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند

علی‌رضا قزوه: فیلم‌نامه‌نویسان زبده پا در مسیر اربعین حسینی بگذارند

شاعر و نویسنده کشورمان با اشاره به حضور هنرمندان در مسیر پیاده روی اربعین گفت: حضور هنرمندان در راهپیمایی اربعین می‌تواند در جامعه الگوسازی داشته باشد، زیرا با توجه به محبوبیتی که هنرمندان در جامعه دارند، رفتارشان الگو می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، علي‌رضا قزوه، شاعر و نويسنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) درباره حضورش در راهپيمايي اربعين امسال اظهار كرد: من در سال‌هاي گذشته هم تجربه حضور در مراسم اربعين را داشتم و پيش از اين حتي سفرهاي دشوارتري را پشت سر گذاشتم و اين بار راحت‌تر بود. اين سفر در هر مرتبه‌اش با وجود كوتاهي مي‌تواند تاثيرات بسيار بالايي داشته باشد.
هنرمندان كاروان «چهل‌چراغ» در همين مدت با گفت‌و‌گوهايي كه انجام دادند و يا پست‌هايي كه در صفحات مجازي گذاشته‌اند، تاثير خوبي به جا گذاشتند. سفر پرهزينه‌اي هم نبود و همه چيز طبق برنامه پيش رفت و دوستان هنرمند و عزيزي در شاخه‌هاي مختلف هنري و ادبي با ما همراه بودند كه لذت برديم.
قزوه پيشنهاداتي هم براي گستردگي فضاي كاروان حسيني بدين شرح ارائه كرد: با توجه به ضرورت جامعه بيشتر هنرمندان كاروان را اهالي سينما تشكيل مي‌دادند و ۲ شاعر هم حضور داشتند، اما پيشنهادم اين است كه نويسندگان و سفرنامه‌نويساني در سال‌هاي آينده در كاروان «چهل‌چراغ» باشند تا اين واقعه عظيم را به نگارش درآورند. من هم سفرنامه اين كاروان را نوشته‌ام و ان شاء‌الله به زودي در نشريات منتشر مي‌كنم و شايد آن را به شكل كتابچه‌اي درآورم.
وي افزود: پيشنهاد اين است كه اين گونه كاروان‌هاي هنري در مراسم‌هاي مذهبي و برنامه‌هاي مانند اربعين حسيني بيشتر شوند و «چهل‌چراغ» همچنان در سال‌هاي آينده چنين سفري را تدارك ببيند.
چون اين گونه سفرهاي هنرمندان خيلي در جامعه تاثيرگذار است و حتما مردم و به خصوص جوانان از اين هنرمندان گرامي الگو مي‌گيرند، البته به نظرم اگر در سال‌هاي آتي طوري برنامه ريزي شود كه به شكل مساوي از هنرمندان شاخه‌هاي مختلف و اديبان و فرهيختگان استفاده شود، بهتر است تا همه هنرمندان از اين اجتماع بزرگ بشري بهره‌مند شوند.
شاعر آثار آئيني و انقلابي درباره نحوه مواجهه‌اش با هنرمندان رشته‌هاي مختلف در كاروان زيارتي «چهل‌چراغ» گفت: با توجه به اين‌كه چندان با سينما ارتباط ندارم، دوستاني مانند كوروش سليماني و يا عمار تفتي را پيش از اين سفر نمي‌شناختم و بعداً كه با آنها آشنا شدم، ديدم چه انسان‌هاي خوبي هستند. با اين توضيح بايد اضافه كنم خوشبختانه ارتباط خوبي با هنرمندان كاروان داشتيم و مزيت ديگر اين سفر، آشنايي و هم صحبتي ما با يكديگر بود و خيلي خوب بود كه اهالي هفت هنر در كنار هم قرار بگيرند و امسال هم با دوستان مختلف صحبت‌هاي خوبي داشتيم و اميدوارم ثمرات سفر اربعين براي همه هنرمندان پابرجا بماند.
قزوه در پايان سفر اربعين را متفاوت دانست و تاكيد كرد: سفر كربلا با همه سفرها متفاوت است و اگر ده‌ها بار هم برويم باز هم تازه است، چون سفر روحاني است و سفر به سرزمين نور است.


| شناسه مطلب: 71712




اربعين هنرمندان



نظرات کاربران