همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها همنوا با رباب همسفر با زینب 

کربلا  جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها
همنوا با رباب همسفر با زینب

کربلا جغرافیای قلب ها اربعین حیات دل ها

حرمت سادات متولی

گزارش ششم: حركت از عمود760 تا 1141 در مشايه كربلا
كربلا جغرافيايي به گستردگي مساحت قلب هاي عاشق از دروازه اربعين با رمز عاشورا است.
ببه گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همراهان زاير، مخاطبان گزارش هاي اربعين صبح سه شنبه 16 آبان1396 مطابق با 18 صفر الاحزان سال 1439 هجري قمري بعد نماز صبح پياده روي را از عمود 760 شروع كردم.
حال وهواي معنوي و زيباي زايران كشورهاي مختلف در بين راه بسيار ديدني، تاثيرگذار و الهام بخش لحظات عرفاني و روحاني است.
امسال علاوه بر حضور زايران ايراني، عراقي آذربايجاني، هندي و ساير كشورهاي ديگر شركت زايران پاكستاني بسيار چشمگير است.
مداحي و سينه زني برادران و خواهران پاكستاني به زبان اردو در مسير زيبايي گستره حسين كشتي نجات و چراغ هدايت را براي بشريت تداعي مي كند.
پخش دعاي اربعين بين زايرين و طنين قرايت زيارت عاشورا و نوحه هايي كه هر يك از گروه ها از طريق دستگاه هاي بلندگوي همراه پخش مي كنند و پاي آن بر سر سينه مي زنند دريايي از شور و شعور حسيني آميخته به مهر علوي است.
*غلام پير ابا عبدالله از سبزوار كه همسرش را اربعيني كرد
اينجا هر موضوعي هزاران طرح و تفسير دارد واژه ها ناتوان، قلم عاجز و زبان از وصف از اين همه زيبايي قاصراست.
حضور پيرزن شيرازي سيده صغري شهبازي 85 ساله از استان فارس با كمر خميده و لباس هاي محلي كه به همراه نوه اش آمده است، فاطمه تستبندي از منطقه جوين روستاي عباس آباد ملك از شهرستان سبزوار كه به سفارش همسر مرحومش حجت الاسلام شيخ علي اصغر مجاهد، پير غلام ابا عبدالله آمده است و مي گويد همسرم سال گذشته براي اولين و آخرين بار با من اربعين به كربلا آمد و در سفر بيمار شد و باانتقال به ايران فوت شد امسال من تصميم به آمدن نداشتم خودش نبود كه مرا بياورد خيلي مهربان بود سال گذشته خيلي حواسش به من بود و همه زيارات مرا با ويلچر بود امسال گفتم وقتي نيست چگونه بيايم به خوابم آمد و گفت امسال زيارت اربعين را حتما با پسرانمان بيا من هم با دو پسرم آمديدم.
* حسين محور عشق است كه همه را جذب خود مي كند.
اسميرا نحمدواSmirk Nahmadova زايري از كشور آذربايجان مي گويد حسين عشق است اين عشق است كه همه را با هر شرايطي به كربلا مي كشاند.
*طبيب در اربعين است
حنان مادر عباس ابن احمد نواض 2 ساله از موصل نيز مي گويد عباس يكدفعه بر اثر يك بيماري در سرش دچار نابينايي و فلج شد همه جا او را دكتر بردم هيچ فايده اي نداشت با خود گفتم طبيب در مشايه اربعين است مي آيم تا عباس بن علي عليه السلام شفاي فرزندم را از بركت زايرين حسين بدهد.
پذيرايي و محبت و معرفت بي نظير، بي منت، صادقانه و خالصانه و عاشقانه عراقي ها در مواكب و مبيت ها كه شب براي اسكان زايرين را مي برند داستان ديگري است كه خود گزارش جداگانه مي طلبد.
علاوه بر اينها حضور نيروهاي خدماتي درماني، هلال احمر و شهرداري ايران در نجف، طريق مشايه و بلديه عراق و عتبه حسينيه در نزديك كربلا، حتي دوخت كفش و كيف زايران و انواع خدماتي كه اينجا در راه مورد نياز زايران است داستان واقعي همدلي و همزباني جماعتي است كه قطره قطره به هم مي پيوندند تا به اقيانوس بيكران اربعين حسيني زير پرچم سبز علوي برسند.
اما آنچه كه با ديدن اين صحنه ها و استفاده از همه خدمات دلت را مي سوزاند و تير آتشين آه را بر جگرت مي نشاند تداعي لحظاتي است كه كاروان امام و خيام حرم چگونه آمدند و چگونه رفتند.
آب مي بينم لب خشك و عطشان كودكان حرم را ياد مي كنم، شير مي بينم دلم از حنجر پاره پاره اصغر آتش مي گيرد و با خود مي گويم خدايا كجا بودند اينها روزي كه عمه جان سادات با اسرا راهي شام شد.
اينجا در تمام مسير به ما عطر مي زنند اما يزيديان به رقيه سيلي زدند،به ما آب و شربت و شير وچايي و غذا مي دهند اما حرمله ملعون حلق علي اصغر را با تير سه شعبه سيراب كرد، اينجا همه را احترام مي كنند و خاك پايشان را سرمه چشم مي كنند اما كوردلان لشكر عمرسعد دل كودكان حسين را لرزاندند و ترساندند.
اينجا آب آزاد است اما ساقي نيست و اصغر در گهواره تكان نمي خورد.
اينجا سرزمين آب و آتش و عطش است اينجا كربلاست...
تا ادامه سفرنامه اربعين از فردا چهارشنبه 17 آبان به كربلا جرعه نوش جام معرفت و بصيرت حسيني باشيد.
يا زهرا


| شناسه مطلب: 71728




اربعين سفرنامه



نظرات کاربران