تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین

تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده دراربعین

سرکنسول ایران در کربلای معلی از فوت ۴۰ زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازتسنيم، ميرمسعود حسينيان درباره ارزيابي‌اش از حضور زائران حسيني در كربلاي معلي و مراسم راهپيمايي اربعين گفت: امسال هم جمعيتي پرشور در مراسم اربعين حسيني حضور يافتند و با وجود برخي مشكلات نظم مناسب‌تر و منظم‌تري نسبت به سنوات قبل شاهد بوديم.
سركنسول ايران در كربلاي معلي تصريح كرد: در حال حاضر موكب‌هاي ايراني جمع‌آوري شده و تقريبا كربلا از زوار ايراني اربعين خلوت شده است.
حسينيان درباره تعداد زائران ايراني فوت شده در ايام اربعين حسيني توضيح داد: امسال بنا بر آخرين آمار حدود ۴۰ زائرايراني طي مدت راهپيمايي اربعين جان خود را از دست دادند كه اين رقم نسبت به سال گذشته بيشتر بود؛ علت عمده اين فوتي‌ها نيز تصادف و بيماري بوده است.
وي درباره وسايل به جا مانده و اخطار‌هايي كه بابت زدن برچسپ بر روي وسايل صادر شده بود گفت: متاسفانه توجه كافي به مسئله مشخص بودن وسايل زائران و زدن برچسپ بر روي آنان از سوي خود زوار صورت نگرفت.
سركنسول ايران در كربلاي معلي افزود: البته تعدادي از وسايل تحويل ما نشده است، اما برخي از وسايل كه تحويل ما شد تا حدودي به دست زائران رسيده است.
حسينيان تصريح كرد: حدود ۱۱۰ ساك كه گذرنامه و كارت ملي در داخل آن بود بعد از شناسايي به صاحبانشان داده شد؛ البته تعداد ۵۰۰ گذرنامه و حدود ۲۰۰ كارت ملي و ساير مدارك يافت شده كه به ارگان‌هاي ذيربط داده شده است.
گفتني است امسال بيش از ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از زائران ايراني در ايام اربعين حسيني به كربلاي معلي، نجف اشرف و عتبات عاليات سفر كرده‌اند و غالب اين زوار به كشور بازگشته‌اند.




نظرات کاربران