فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود

فرهنگ زیارت اربعین باید جهانی شود

استاندار نجف اشرف در دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به حضور میلیونی زائران در اجتماع عظیم اربعین، اظهار داشت: زیارت اربعین حسینی و حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی عظیم در سطح جهانی تاثیر بسزایی دارد و ما باید این فرهنگ را جهانی کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج، «لؤي الياسري» استاندار نجف اشرف، در ديدار حجت الاسلام نجف نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق به حضور زائران ايراني در اربعين حسيني اشاره كرد و اظهار داشت: از همكاري و كمك هاي مردم و دولت ايران در اربعين حسيني تقدير مي كنيم.
وي به حضور ميليوني زائران در اجتماع عظيم اربعين اشاره كرد و گفت: در اربعين امسال، همچون سنوات گذشته ملت عراق تمام توان خود را براي ميزباني از زائران به كار بست و با برپايي موكب هاي مختلف از زائران پذيرايي كردند كه اين يك افتخار و توفيق بزرگ الهي است و بايد قدردان آن بود.
«لؤي الياسري» خاطر نشان كرد: مردم عراق با همه مشكلاتي كه دارند؛ اما آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و از زائران امام حسين عليه السلام پذيرايي كردند.
وي افزود: ملت عراق در اربعين حسيني در خانه هاي خود را به سوي زائران ميليوني اربعين حسيني گشودند و از همه زائران جهان اسلام پذيرايي كردند.
اين مقام دولت تصريح كرد: حضور زائران از مليت هاي مختلف در عراق، فرصت اقتصادي خوبي را براي ملت عراق فراهم مي كند؛ اما مردم هرگز به اين زيارت و حضور نگاه اقتصادي ندارند و هيچ گاه از دريچه مسائل مادي و اقتصادي به اين جمعيت نگاه نكردند؛ از اين رو با تمام توان از آن ها به صورت رايگان پذيرايي كردند.
وي افزود: گرچه ممكن است اين فرصت حضور ميليوني براي ساير كشورها رقم بخورد از اين موقعيت براي بهره برداري هاي اقتصادي استفاده كنند؛ اما مردم عراق هيچ گاه چنين نگاهي به زائران حسيني نداشته اند.
استاندار نجف اشرف گفت: با توجه به حضور انبوه از زائران عراقي در ايام شهاد امام رضا عليه السلام در مشهدالرضا، انتظار مي رود، ملت و دولت ايران نيز همچون مردم عراق اين فرصت را براي زائران فراهم كنند و در اين ايام با ايجاد موكب ها از زائران حرم رضوي استقبال كنند.
وي تاكيد كرد: افزون بر خدماتي كه از سوي ملت عراق براي زائران حسيني صورت مي گيرد؛ دولت عراق نيز خود را موظف مي داند كه به اين زائران خدمت كند و اين خدمات به افراد و گروه خاصي تعلق ندارد همه زائران اباعبدالله الحسين عليه السلام مورد احترام هستند و ايرانيان نيز بيشترين حضور را در اين زيارت دارند از اين رو از خدمات بيشتر بهره مي گيرند.
«لؤي الياسري» ادامه داد: زيارت اربعين حسيني و حضور ميليوني مردم در اين راهپيمايي عظيم در سطح جهاني تاثير بسزايي دارد و ما بايد اين فرهنگ را جهاني كنيم. گفتني است، در اين ديدار حجج الاسلام سيدجعفر علم الهدي، نماينده بعثه در نجف و حسين بهجتي، نماينده بعثه در كربلا حضور داشتند.
در پايان اين جلسه با اهداي لوحي از همكاري و همراهي استاندار در اربعين حسيني براي خدمت رساني به زائران تقدير شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران