ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه

ممنوع شدن عکس گرفتن زائران در مکه

دولت عربستان سعودی هرگونه عکسبرداری و فیلمبرداری زائران دراماکن مقدس مکه و مدینه را تحت هر شرایطی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين ممنوعيت از سوي وزارت خارجه عربستان سعودي وضع و در مسجدالحرام واقع در مكه و مسجد النبي واقع در مدينه اعمال خواهد شد. اين وزارتخانه در يادداشتي ديپلماتيك به تمامي نمايندگان خارجي مجاز حاضر در عربستان، آنها را از اعمال چنين ممنوعيتي با خبر كرد.
مقامات سعودي اعلام كردند اين ممنوعيت در چارچوب حفاظت و نگهداري از اين اماكن مقدس و همچنين حفظ آرامش زائران حين انجام اعمال حج و عبادت وضع شده است.
در سال هاي اخير زائران تصاوير بسياري از اين اماكن مقدس در شبكه هاي اجتماعي منتشر كردند. منتقدان معتقدند چنين اقداماتي بيشتر مناسب تورهاي گردشگري است و با ماهيت زيارت و عبادت در اين اماكن منافات دارد.
در اطلاعيه ممنوعيت عكسبرداري و فيلمبرداري در اماكن مقدس آمده است: «در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ماموران امنيتي وظيفه دارند دوربين فرد متخلف را ضبط كنند.» اين ممنوعيت براي تمامي زائران حج و عمره از كشورهاي مختلف اعمال خواهد شد.
زائران مسلمان از وضع چنين ممنوعيتي ابراز ناراحتي كردند و گفتند اين تصاوير تنها يادگاري هايي از سفر به اماكن مقدسي است كه شايد هر كس فقط يك بار در طول عمر خود آن را تجربه كند. بهتر بود مقامات سعودي به جاي اعمال ممنوعيت كامل، عكسبرداري و فيلمبرداري را در برخي نقاط مشخص ممنوع كنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


| شناسه مطلب: 71870




مكه مدينه اماكن



نظرات کاربران