درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه

درخواست فراکسیون حج و زیارت از وزارت خارجه

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس از تقاضای این فراکسیون از وزارت خارجه کشورمان طی روزهای آتی بمنظور رایزنی با وزارت خارجه عراق برای تغییر سفیر این کشور به‌دلیل عملکرد این سفارتخانه در صدور ویزای اربعین خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازفارس، حجت‌الاسلام احد آزاديخواه رئيس فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه كميسيون فرهنگي مجلس در كنار فراكسيون حج و زيارت پيگيرموضوع اصلاح شيوه‌هاي صدور ويزا براي زوار اربعين از سال آينده است، گفت: ورود سفارت عراق و صدور ويزا براي زائران خارج از سامانه «سماح» به معني بهم ريختن نظم زيارت اربعين است و چالش‌هاي بسيار جدي ايجاد كرده است.
وي ادامه داد: دراين شيوه موضوع بيمه حجاج كامل و جامع نيست و امنيت و آرامش حجاج نيز در آنجا تضمين نمي‌شود.
آزاديخواه با ذكر اينكه بيش از۵۰ درصد از ۲.۵ ميليون زائر ايراني اربعين از مبادي غير رسمي ويزاي ورود به عراق گرفتند، گفت: عمده اين مبادي همان سفارت عراق است كه شيوه بسيارخطرناكي در صدور ويزا بوده است.
وي تصريح كرد: قاعدتاً منافعي در زمينه صدور ويزا ازسوي سفارت عراق وجود داشته است و دلالاني دراين ميان نيز سودهاي كلان برده‌اند.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي گفت: وزارت امور خارجه بايد تدبيري جدي درباره سفير فعلي عراق در كشورمان بيانديشد چرا كه شيوه در پيش گرفته شده از سوي سفارت عراق طي اين دو سوال در صدور ويزاي اربعين موضوعي شوخي نيست.
وي با اعلام اينكه فراكسيون حج و زيارت درنظر دارد اين مسئله را به جد از كانال ستاد اربعين با وزارت امور خارجه در ميان گذارد، اظهار داشت: اطلاع دقيقي از اين كه تاكنون وزارت خارجه از سفير عراق توضيحي در اين باره خواسته باشد نداريم.
آزادي‌خواه در ادامه گفت: فراكسيون از وزارت امور خارجه خواهد خواست كه با احضار سفير عراق، پاسخ وي را در زمينه ورود مستقيم سفارت به عرصه صدور ويزا بشنوند؛ حال يا اين پاسخ قانع‌كننده خواهد بود كه احتمال آن ناچيز است و يا به احتمال فراوان سفير پاسخ متقاعدكننده‌اي ندارد كه در اين صورت وزارت خارجه ما بايد اعتراض خود را درباره عملكرد وي به وزارت امور خارجه عراق اعلام كند.
رئيس فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي در پايان از احتمال تقاضاي فراكسيون از وزارت خارجه كشورمان طي روزهاي آتي به‌منظور رايزني با وزارت خارجه عراق جهت تغيير سفير عراق خبر داد.


| شناسه مطلب: 71891




عراق حج سفير



نظرات کاربران