رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان از مسلمانان روهینگیا طلب بخشش کرد

رهبر کاتولیک های جهان از مسلمانان روهینگیا در شهر «داکا»، پایتخت بنگلادش به نیابت از همه افرادی که به این اقلیت ظلم کرده اند، طلب بخشش کرد!

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از اينديپندنت، «پاپ فرانسيس»، رهبر كاتوليك هاي جهان در ملاقات با گروهي از مسلمانان روهينگيا در شهر «داكا»، پايتخت بنگلادش به نيابت از همه افرادي كه به اين اقليت ظلم كرده اند، از آنها طلب بخشش كرد!
پاپ فرانسيس براي نخستين بار از آغاز سفرش به آسيا، از واژه «روهينگيا» استفاده كرد و گفت: امروز وجود خدا هم روهينگيا ناميده مي شود. به نام همه آنهايي كه شما را اذيت كردند و به شما صدمه رساندند، از شما طلب بخشش مي كنم. من از قلب هاي بزرگ شما درخواست مي كنم اين بخشش را به آنها اعطا كنيد.
رهبر كاتوليك هاي جهان در گفتگو با 16 مسلمان روهينگيايي – شامل 12 مرد، 2 زن و 2 دختر جوان – كه در پي جنايات ارتش ميانمار از اين كشور گريخته اند و به بنگلادش پناه آورده اند، اين اظهارات را مطرح كرد.
يكي از اين زنان مسلمان در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد كه از سوي ارتش ميانمار مورد آزار و اذيت زيادي قرار گرفته است.
وي گفت: ارتش ميانمار مرا به همراه زنان ديگري بازداشت كرد و شكنجه داد. من هنوز هم كمر و سرم درد مي كند. داروها نتوانسته به من كمك زيادي كند.
پاپ فرانسيس پيش از اين به دليل اينكه در سفر خود هيچ اشاره اي به نام «روهينگيا» نكرده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.
واتيكان با حمايت از اين اقدام پاپ فرانسيس در بيانيه اي اعلام كرد: پاپ به دنبال ايجاد يك پل ارتباطي با ميانمار است.
پاپ از روز دوشنبه هفته گذشته سفر خود به ميانمار و سپس بنگلادش را آغاز كرد.
وي در گفتگو با رئيس جمهور بنگلادش و ديگر ديپلمات هاي اين كشور هنگام صحبت كردن درباره مسلمانان روهينگيا از واژه «آوارگان ايالت راخين» استفاده كرد.
رئيس جمهور بنگلادش در ديدار با پاپ فرانسيس چندين بار از عبارت «روهينگيا» استفاده كرد و ارتش ميانمار را به ارتكاب جنايت هاي بيرحمانه متهم كرد.
حمله ارتش ميانمار به مسلمانان روهينگيا در ايالت راخين از 25 اوت سال جاري ميلادي آغاز شد.
آمارهاي سازمان ملل حاكي از آن است كه ارتش ميانمار با هدف پاكسازي نژادي خانه بسياري از مسلمانان روهينگيايي را به آتش كشيده است.
جنايات مداوم ارتش ميانمار باعث شد مسلمانان زيادي به بنگلادش بگريزند.
مسلمانان روهينگيا در چند دهه گذشته از سوي ارتش ميانمار مورد تبعيض واقع شده اند و دولت ميانمار به آنها حق شهروندي نداده است.
گزارش‌ها حاكي از آن است كه از اوايل ماه سپتامبر سال جاري ميلادي تاكنون حدود 900 هزار آواره مسلمان روهينگيايي از پاكسازي قومي در ميانمار گريخته اند و به بنگلادش پناه آورده اند.
ميانمار و بنگلادش هفته گذشته موافقت نامه اي را درباره شروط بازگشت آوارگان روهينگيا امضا كردند.
گروه هاي حقوق بشري اعلام كرده اند بعيد مي دانند ميانمار به اين موافقت نامه پايبند باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران