سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد

سامانه آموزش معنا و تدبر در قرآن رونمایی شد

سامانه درس الکترونیکی آموزش معنا و تدبر در قرآن با تدریس استاد وکیل در نشست مشترک مدیران قرآنی اداره ارشاد و اوقاف استان‌ها رونمایی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيدمحسن ميرباقري، مدير موسسه نورالمجتبي در نشست مشترك مديران قرآني ادارات كل فرهنگ و ارشاد استاني و سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه اين موسسه با هدف ترويج مباحث قرآني، ديني و اخلاقي تشكيل شده است، اظهار كرد:‌ ما با تدريس ۳۳ واحد درسي به صورت مجازي و الكترونيكي فعاليت خود را آغاز كرديم.
وي ادامه داد: اين درس‌ها در چند گام توليد مي‌شود كه گام نخست آن سرفصل‌، گام دوم سرفصل دروسي است كه وارد شوراي علمي مي‌شود و اساتيد آن را بررسي كرده و پس از آن در پژوهش تدوين و در نهايت توسط اساتيد تدريس مي‌شود. فعاليت علمي، آموزشي در عرصه تدبر در قرآن براي همه اقشار جامعه صورت مي‌گيرد و دوره تربيت مربي در مشهد برگزار مي‌شود.
مدير موسسه نورالمجتبي ادامه داد: امسال ۳۳ واحد درسي در كانال موسسه نورالمجتبي قرار گرفته است و علاوه بر صوت كلاس به صورت مكتوب هم مطالب درسي در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. همچنين سرفصل‌هاي آموزشي به ساير زبان‌ها نيز تدريس مي‌شود و تاكنون اين مطالب به زبان انگليسي هم ترجمه شده است و سعي داريم به ساير زبان‌ها هم ترجمه كنيم. گام بعدي تربيت مربي است كه فعاليت‌هايي در اين زمينه نيز داشته‌ايم.
در ادامه اين نشست نيز يك استاد قرآن با بيان اينكه قرائت بدون درك، معناي منطقي ندارد، گفت: آموزش درك معنا بايد به صورت مستقيم از خود قرآن باشد. در مجامع علمي تصور اين بود كه اگر آموزش درك معنا را از خود قرآن آغاز كنيم بهتر به نتيجه مي‌رسيم اما متأسفانه در حوزه آموزش تدبر و درك معنا در بخش علمي فعاليت قابل توجهي انجام نشده است.
در ادامه مسعود وكيل با بيان اينكه يكي از اقدامات اوليه‌اي كه توسط موسسه نورالمجتبي صورت گرفته است آموزش براي تدبر و درك قرآن است، گفت: ۱۶ درس تدوين و تدريس و فيلم آموزشي آن ارائه شده است و در هر درس يك قطعه‌اي از آيات قرآن خوانده شده،‌همچنين يك كارگاه ترجمه و تدبر داريم كه نكات پركاربرد در فهم قرآن متناسب با آيات قرآني در آن قرار دارد.
وي گفت: يكي از كليدهاي تدبر در قرآن تفكر در كشف ارتباط آيات قرآن كريم است. در كارگاه تدبر حدود ۱۵ كليد آموزشي قرار گرفته است و ارتباط هر كدام از آيات براي افراد معرفي مي‌شود تا مخاطبان بتوانند به خوبي از اين مطالب بهره ببرند.


| شناسه مطلب: 72006




قرآن



نظرات کاربران