واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به راهبرد ترامپ درباره قدس

اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بلافاصله با واکنش‌های برخی محافل منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، خبرگزاري آناتولي نوشت، محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام كرد: تصميم آمريكا را رد مي‌كنيم. قدس پايتخت فلسطين است. قدس يك شهر عربي است و اين تغيير نخواهد كرد.
تركيه: دولت آمريكا را به بررسي مجدد اين تصميم اشتباه فرا مي‌خوانيم
وزارت امور خارجه تركيه اعلام كرد: دولت آمريكا را به بررسي مجدد اين تصميم اشتباه (در رابطه با قدس) و اجتناب از اقدامات غيرمسئولانه فرا مي‌خوانيم.
به گزارش العالم، قرار است فردا پنجشنبه اعتصاب عمومي در همه شهرهاي فلسطين در اعتراض به اقدام امشب ترامپ برگزار شود.
موضع ايران و مصر
وزارت خارجه مصر نيز تصميم ترامپ مبني بر به رسميت شناختن قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز اقدام دولت آمريكا در انتقال سفارتخانه خود از تل آويو به بيت‌المقدس اشغالي و اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس را به شدت محكوم و آن را نقض آشكار قطعنامه‌هاي بين‌المللي دانست.
واكنش فرانسه
رئيس جمهوري فرانسه نيز در واكنش به اظهارات امشب ترامپ در معرفي قدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي گفت: تصميم يكجانبه ترامپ باعث پشيماني مي‌شود و فرانسه از او حمايت نمي‌كند.
امانوئل ماكرون، رئيس‌جمهوري فرانسه تصميم دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريكا مبني بر به رسميت شناختن قدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و انتقال سفارت آمريكا از تل‌آويو به قدس را تأسف‌بار خواند.
سوريه و حزب‌الله لبنان
دفتر رياست جمهور سوريه در واكنش به تصميم دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريكا براي انتقال سفارت اين كشور به شهر قدس، با انتشار بيانيه‌اي در صفحه تلگرام خود اعلام كرد: شهر قدس پايتخت كشور مستقل و آينده فلسطين خواهد بود.
دفتر بشار اسد افزود: هيچ كشور و يا رئيس جمهوري نمي تواند سرنوشت و آينده شهر قدس را رقم بزند، بلكه تاريخ و عزم و اراده وفاداران به آرمان فلسطين سرنوشت اين شهر را تعيين خواهند كرد.
همچنين، قرار است سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان، فردا(۱۶ آذرماه) در مورد تصميم آمريكا در بيت‌المقدس سخنراني كند.
ذوق‌زدگي صهيونيست‌ها
اين در حالي است كه نتانياهو، نخست‌وزير رژيم جعلي و اشغالگر صهيونيست ضمن استقبال از اين تصميم ترامپ، آن را شجاعانه خواند.
دبيركل سازمان ملل متحد نيز با ابراز نارضايتي از اقدام ترامپ در معرفي قدس به‌عنوان پايتخت اسرائيل، اعلام كرد كه اين اقدام در روند صلح خاورميانه تأثيرگذار است/.


| شناسه مطلب: 72032




فلسطين مسجدالاقصي



نظرات کاربران