عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود

عوارض سفرهای زیارتی تفکیک شود

عضو «فراکسیون حج و زیارت» مجلس با بیان اینکه نمایندگان پیشنهاداتی درباره عوارض خروج از کشور برای سفرهای زیارتی خواهند داشت، گفت: یا عوارض سفر‌های مذهبی از این قاعده کلی در بودجه تفکیک شود و یا افزایش قیمت عوارض خروج از کشور به کلی کاهش پیدا کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيدجواد حسيني‌كيا نماينده مردم سنقر و كليايي در گفت‌و‌گو خبرگزاري ميزان، با اشاره به افزايش سه برابري عوارض خروج از كشور در لايحه بودجه سال ۹۷ گفت: بدون شك عوارض خروج از كشور روي سفر‌هاي زيارتي تاثيرگذار است و مي‌تواند محل بحث قرار گيرد.
عضو «فراكسيون حج و زيارت» مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: با توجه به مبحث اربعين حسيني بنده معتقدم اين ظرفيت وجود دارد كه پيشنهاد اصلاحيه افزايش عوارض خروج از كشور به خصوص در بحث سفر‌هاي زيارتي از سوي مجلس و كميسيون‌هاي تخصصي در بودجه در نظر گرفته شود.
وي تصريح كرد: درحال حاضر جميعت زيادي هر ساله عازم سفر‌هاي مذهبي به ويژه اربعين حسيني مي‌شوند و قطعاً نمايندگان پيشنهاداتي درباره عوارض خروج از كشور براي سفرهاي زيارتي خواهند داشت.
حسيني كيا با اشاره به برخي از پيشنهادات درباره عوارض خروج از كشور در لايحه بودجه ۹۷، اظهار داشت: از جمله پيشنهادات مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه يا عوارض سفر‌هاي مذهبي از اين قاعده كلي در بودجه تفكيك شود و يا افزايش قيمت عوارض خروج از كشور به كلي كاهش پيدا كند.
همچنين سيد محمدجواد ابطحي نماينده مردم خميني‌شهر در همين رابطه به خبرنگار ميزان ميزان گفت: متاسفانه اين افزايش قيمت عوارض بر روي سفر‌هاي زيارتي و مذهبي مردم تاثيرگذار خواهد بود و مجلس اين افزايش قيمت را بايد تغيير دهد.
وي افزود: حتما بايد افزايش عوارض خروج از كشور سفر‌هاي زيارتي كم شود و بدون شك كميسيون تلفيق بودجه سال ۹۷ بايد به اين مسئله ورود كند و سهمي را براي سفر‌هاي زيارتي قائل شده و عوارض آن را نسبت به مواد بودجه ارائه شده، كم كند.
عضو «كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري» مجلس با بيان اينكه ايران توريسم فرهنگي و مذهبي زيادي دارد، گفت: اين افزايش قيمت عوارض خروج از كشور نشدني است و بنده معتقدم اينكه از هر راهي براي دولت درآمد زايي كنيم؛ اثرات اين موضوعات فرهنگي نمي‌تواند روند صحيحي از قانون گذاري باشد.
عضو «فراكسيون نمايندگان ولايي» مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: حتما كميسيون تلفيق بودجه سال ۹۷ و كميسيون‌هاي اجتماعي و فرهنگي بايد در اين زمينه تدبيري اتخاذ كنند تا تفكيكي بين عوارض خروج از كشور براي سفر‌هاي مذهبي، پزشكي و تفريحي و تحصيلي فراهم شود.
ابطحي اظهار داشت: مجلس حتما پيشنهاداتي را در زمان بررسي بودجه سال ۹۷ درباره افزايش عوارض خروج از كشور خواهد داشت.
به گزارش ميزان، لايحه بودجه سال ۹۷ كل كشور روز گذشته توسط رئيس جمهور تقديم مجلس شوراي اسلامي شد. در بخشي از اين لايحه عوارض خروج ۷۵ هزار تومان بود كه در بودجه ۹۷ به ۲۲۰ هزار تومان افزايش يافته است. مجلس مي‌تواند اين ارقام را تغيير بدهد.


| شناسه مطلب: 72109




زيارت عوارض



نظرات کاربران