کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور

کلاهبرداری مرد شیاد از روحانیان و مداحان معروف کشور

رئیس پلیس استان خراسان رضوی گفت: کلاهبرداری که به بهانه اعزام روحانی به عتبات از امام جماعت مساجد و برخی مداحان معروف کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سردار قادر كريمي اظهار كرد: با توجه به ارجاع چند فقره شكواييه از سوى تعدادى از شكات مبنى بر كلاهبردارى با شگردى متفاوت رسيدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.
وي اضافه كرد: با توجه به اظهارات شاكيان مبنى بر اينكه فرد كلاهبردار ضمن معرفى خود به عنوان مدير كاروان با "وعده اعزام روحانى كاروان" به همراه اعزام خدمه به صورت رايگان و همسفر روحانى با تخفيف نيمه بها، سوژه‌هاى خود را از طريق فضاى سايبر شناسايى و با برقرارى تماس حضورى در اطراف حرم مطهر يا ساير اماكن مقدس ديگر مانند مساجد، حسينيه‌ها و با چرب زبانى و ارائه شماره كارت و گفتن حرف‌هايى نظير اينكه كاروان در حال تكميل بوده و فقط يك ظرفيت باقى مانده است، قربانى كلاهبردارى خود را مجاب به واريز مبالغى از صد هزار تا دو ميليون و پانصد هزار تومان كرده بود.
رئيس پليس استان خراسان رضوي تصريح كرد: با توجه به شگرد كلاهبردار حرفه‌اى كه قشر روحانى و امامان جماعت و برخى مداحان معروف در سراسر كشور را هدف قرار داده و به واسطه اطمينانى كه شهروندان به قشر روحانى داشتند با هويت پنهانى كه براى خود ايجاد نموده بود توانسته مبالغى چشمگير را كلاهبردارى كند.
سردار قادر كريمى ادامه داد: كارشناسان پليس فتا پس از رهگيرى‌هاى لازم در فضاى سايبرى و اقدامات فنى و تخصصى توانستند ردى از متهم در فضاى سايبر پيدا كنند و با بررسى‌هاى بعدى مكان متهم نيز شناسايى شد.
وي تصريح كرد: در عمليات تعقيب و گريز متهم كه سعى بر گمراه نمودن پليس را داشته و هنگام مراجعه مامورين نيز قصد فرار از روى ديوار را داشت با تلاش كارشناسان پليس فتا دستگير و به مكان پليس فتا منتقل شد.
اين مقام عالي انتظامى گفت: متهم كه مردي ۳۲ ساله بود با مشاهده شواهد غير‌قابل انكار، جرم خود را پذيرفت و بيكارى و كسب منفعت مالى را انگيزه بزه‌كارى خود اعلام و در رابطه با چگونگى طراحى نقشه خود؛ وقت گذرانى در كافه و هم‌صحبتى با فرد شيطان صفتى كه اين فكر را به ذهن وى آورده را دليل اصلى انجام اين كلاهبردارى دانست.
فرمانده انتظامى استان خراسان رضوي تصريح كرد: اين متهم كه ۱۱ ماه از فعاليت كلاهبردارانه‌اش مى‌گذرد، برابر مستنداتى كه تا‌كنون از سى نفر از مالباختگان (۱۳ نفر در مشهد و مابقى در شهرهاى تهران، قم، اهواز و بروجرد) به دست آمده، جمعا به مبلغ ۴۰ ميليون تومان كلاهبردارى كرده، اما با توجه به شگرد به كار گرفته شده و تحقيقات پليس فتا، تعداد شكات اين پرونده و مبلغ كلاهبردارى شده بيش از اين ارقام برآورد مى‌شود.
به گفته كريمي در اين رابطه تحقيقات ادامه دارد؛ لذا شهروندانى كه در مدت يازده ماه اخير به روش اعزام روحانى و همراه وى در سفر به عتبات عاليات مورد كلاهبردارى قرار گرفته‌اند، پس از اخذ مرجوعه قضايى و تشكيل پرونده جهت اعاده حق خود به پليس فتا دايره عمليات ويژه مبارزه با جرايم سايبرى مراجعه كنند.
منبع: ميزان


| شناسه مطلب: 72110




عتبات كلاهبرداري



نظرات کاربران