ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید

ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب به مرحله اجرای سقف رسید

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه با دعوت از مردم و خیرین برای مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب(س) گفت: طرح ساخت مهمانسرای این حرم مطهر با 35درصد پیشرفت فیزیکی اکنون به مرحله اجرای سقف طبقه اول رسیده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، عليرضا اكبري گفت: با عنايت ائمه اطهار و به بركت خون شهداي مدافع حرم، موانع حضور و فعاليت ستاد بازسازي عتبات در حرم حضرت زينب(س) برطرف شده و هم اكنون عمليات بتن ريزي ستون‌هاي طبقه اول و دوم و اجراي سقف طبقه همكف مهامانسراي حرم در حال انجام است.
وي با ابراز اميدواري در خصوص بازشدن مجدد راه براي حضور زائران ايراني در اين حرم مطهر افزود: مضيف و مهمانسراي حرم حضرت زينب(س) ساختماني سه طبقه با يكهزارو500مترمربع زير بنا است كه طبقه زير زمين، جهت ابنارمواد غذايي و سرخانه، طبقه همكف جهت آشپزخانه و پخت غذا و طبقه اول جهت مهمانسرا و سالن پذيري طراحي شده است كه به سرعت در حال پيشرفت كار هستيم. وي گفت: پيش‌بيني مي‌شود اين طرح كه با همت كارشناسان و نيروهاي فني اعزامي از ستاد بازسازي عتبات استان خوزستان در حال اجراست، با پشتيباني و حمايت‌هاي مردم و خيرين، پيش از نيمه دوم سال آينده به بهره‌برداري برسد.
اكبري در خصوص ساير طرح هاي در دست اجرا در سوريه اظهار كرد: در ايوان‌هاي حرم مطهر حضرت زينب(س) نيز، استادكاران هنرمند ايراني مشغول گچ‌كاري و گچ‌بري‌هاي زيبا با اجراي 36گل سقفي هستند.
وي افزود: همچنين دو حجره ويژه كفشداري نيز در حرم مطهر در حال ساخت است كه كار كاشي‌كاري و سنگ كاري آنها به اتمام رسيده و بزودي در اختيار زائران قرار مي‌گيرد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات سوريه تصريح كرد: طي چند سال جنگ و جنايات عناصر تكفيري، ساختمان هاي بسياري در اطراف حرم تخريب شده بود، لذا يكي از اقدامات صورت گرفته در اين مدت برداشت و جمع‌آوري حدود 100هزار مترمكعب نخاله ساختماني اطراف حرم مطهر بود.
وي به يكي ديگر از اقدامت در حال اجرا در منطقه زينبه اشاره كردو گفت: با هدف زدودن گرد و غبار مظلوميت حرم مطهر و مناطق اطراف آن، بوستاني به مساحت يكهزارو200مترمربع با همكاري شهرداري مشهد در حال احداث و نهال‌كاري است.
اكبري در پايان گفت: ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت به‌ويژه حضرت زينب(س) مي‌توانند كمك‌هاي نقدي خود را از طريق شماره‌گيري كد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدو ده مربع) اهداء كنند.


| شناسه مطلب: 72167




حضرت زينب



نظرات کاربران