اجلاس اجلاس اجلاس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجلاس اجلاس اجلاس اجلاس اجلاس

اجلاس "نماز و فضای مجازی" برگزار می‌شود

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه بیست‌وششمین اجلاس سراسری نماز ۳۰ آذرماه به میزبانی استان هرمزگان کار خود را آغاز می‌کند گفت:‌بیش از ۲۸۰۰ اثر به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز ارسال شده که بیشتر شرکت‌کنندگان جوانان و نوجوانان هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «محمود مظفر» روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) در نشست «بيست‌وششمين اجلاس سراسري نماز» با بيان اينكه اجلاس امسال با عنوان «نماز و فضاي مجازي» ‌در سي‌ام آذرماه در استان هرمزگان و با پيام مقام معظم رهبري آغاز مي‌شود، اظهار كرد: علت انتخاب اين عنوان براي اين اجلاس اين است كه چالش‌هاي عصر حاضر در فضاي مجازي زياد است و در نشست‌هاي تخصصي كه برگزار شده، يكي از دغدغه‌هاي خانواده‌ها، موضوع آسيب‌هاي فضاي مجازي است و تهديداتي در اين عرصه براي فرزندان آنها وجود دارد.
وي ادامه داد: ما در يك سال گذشته با اين هدف كه بتوانيم از فضاي مجازي به عنوان يك فرصت بهره ببريم و در آن فضا به ترويج نماز بپردازيم، برنامه‌هايي داشته‌ايم. اعتقاد ما اين است كه يكي از بهترين فضاهاي تبليغي، ترويجي و حتي آموزشي فضاي مجازي است كه محدود به زمان و جغرافيا نيست و با كمترين هزينه مي‌توانيم بيشترين دستاورد را در اين عرصه داشته باشيم و عمدتا مخاطبان فضاي مجازي نوجوانان وجوانان هستند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز يادآور شد: بر همين اساس ما با فعالان، انديشمندان و نهادها و شركت‌ها وارد مذاكره شديم و آنها را درگير اين مسئله كرديم و براي دستيابي به اين منظور فراخواني به عنوان نماز و فضاي مجازي منتشر كرديم. تاكنون ۲۸۵۵ اثر به دبيرخانه ستاد اقامه نماز ارسال شده است كه بيشترين ميزان مشاركت مربوط به قشر جوان و نوجوان است كه ۷۰ درصد از شركت‌كنندگان را به خود اختصاص داده است.
مظفر تاكيد كرد: ۶۰ درصد شركت‌كنندگان آقايان و ۴۰ درصد از شركت كنندگان بانوان هستند. در اين فراخوان ۲۰۰ شركت و موسسه خصوصي حضور دارند. ۲۸۶ اثر نمايشي و انيميشني، موشن گرافي، گيفت و ... و ۴۵۵ اثر گرافيكي و ۱۵۲ نرم افزار موبايلي و رايانه‌اي به دبيرخانه اجلاس ارسال شده است. اين دوره از اجلاس ۳۰ آذر به ميزبان استان هرمزگان در شهر بندرعباس به صورت كشوري برگزار مي شود.
وي يادآور شد: به منظور جريان سازي و نهضت توليد محتواهاي متنوع در زمينه نماز و توزيع در بين مخاطبان برنام‌ ‌هاي جانبي همچون آثار نمايشي، طرح‌هاي گرافيكي، استيكرهاي نماز و... را منتشر كرده‌ايم. همچنين نرم‌افزار موبايلي «مسجد ياب» به عنوان نرم‌افزاري كه از بانك اطلاعات مساجد و حسينيه‌هاي سراسر كشور به منظور بهره‌مندي هموطنان در اختيار شهروندان قرار گرفته است و به گونه‌اي تنظيم شده كه مسافران در شهرهاي مختلف بتوانند براي اقامه نماز نزديكترين مسجد را با توجه به موقعيت مكاني خود پيدا كنند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز يادآور شد:‌ طي يك سال گذشته، ۲۰ عنوان كتاب در تعداد ۳۰۰ هزار نسخه براي گروه‌هاي مختلف سني توليد و چاپ شده و همچنين ۵۰ عنوان كتاب به چاپ مجدد رسيده است. ما در راستاي مجمع خيرين مسجدساز نيز فعاليت‌هايي داشته‌ايم كه در ستاد اقامه نماز يك نهضت مردمي با عنوان مجمع خيرين مسجدساز راه‌اندازي كرده‌ايم تا هر كسي كه مي‌خواهد و مي‌تواند، در امر مسجدسازي مشاركت داشته باشد.
مظفر ادامه داد: ترويج و تبليغ ساخت مساجد ارزان و كم‌هزينه در مناطق پرجمعيت و محروم در سراسر كشور از شعارهاي ما است. محاسبه كرديم اگر هر شخصي در هر ماه هزار تومان كمك كند، مي‌توانيم ساليانه يك ميليارد تومان كسب كنيم. علاقه مندان مي‌توانند با وارد كردن شماره *۷۳۳*۷*۲۳# در اين امر مشاركت داشته باشند.


| شناسه مطلب: 72186




فضاي مجازي نماز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران