اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد

اجلاس اسلامی‌ و مسیحی حمایت از قدس در لبنان برگزار شد

اجلاس اسلامی‌ و مسیحی با موضوع قدس در مقر رهبر مسیحیان مارونی در بکرکی در شمال لبنان برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري حوزه ،در اين اجلاس كه با حضور همه رؤساي مذاهب اسلامي و مسيحي برگزار شد، اتخاذ موضعي واحد براي حمايت از مسئله قدس و فلسطين بررسي شد.
آيت الله قبلان: ما امت واحدي هستيم كه مظلومان را ياري مي كنيم
آيت الله عبدالامير قبلان، رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان، در سخنان خود در اجلاس اسلامي مسيحي تأكيد كرد: ما امت واحدي هستيم كه از خداوند متعال استمداد مي جوييم و در راه خدا تلاش كرده و مظلومان را ياري مي كنيم و در مقابل ظالمان مي ايستيم.
وي افزود: من به نمايندگي از ميشل عون، رئيس جمهور لبنان و جبران باسيل، وزير خارجه، در موضوع قدس حضور يافتم و اين نشست بايد به وظايف خود عمل كند.
شيخ دريان: از فلسطيني ها حمايت خواهيم كرد
شيخ عبداللطيف دريان، مفتي اهل سنت لبنان، در اين اجلاس گفت: قدس يك تكه زمين نيست، بلكه مسئله عرب است كه بايد مسئله اول، اصلي و محوري در تاريخ درگيري عربي و اسرائيلي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه تا زماني كه فلسطين غصب شده است، عرب هيچ عزّت و كرامتي ندارد، افزود: قدس از سوي دشمن صهيونيستي و رئيس جمهور آمريكا مورد تعرض قرار مي گيرد.
شيخ دريان تأكيد كرد: ما از فلسطيني‌ها در حق قانوني‌شان در مقاومت حمايت مي كنيم، چراكه اقدامات فلسطيني‌ها تروريسم نيست، بلكه مقاومت در برابر اشغالگران و غاصبان است.
شيخ حسن: قدس شهر صلح است
شيخ نعيم حسن، رهبر معنوي دروزي هاي لبنان نيز در اين اجلاس اشاره كرد: اجتماع ما در اينجا دلالتي بر اجتماع مؤمنين بر كلمه حق است و هيچ قدرتي بر آن مسلط نخواهد شد.
وي افزود: ما تأكيد مي كنيم كه فلسطين، سرزميني عربي است و قدس، روح آن است و در حافظه و تاريخ گذشته، حاضر و آينده باقي مي ماند. كلمه حق اين است كه ملت فلسطين در سرزمين، قدس و حكومت خود حق دارد.
شيخ حسن با بيان اينكه در هر صورت حق پيروز مي شود،‌ تأكيد كرد: ما امروز با صدا، وجدان و ايمان واحد اين پيام را مي دهيم زماني كه عدالت و حق بر قدس حاكم شود، مهد صلح خواهد شد.




نظرات کاربران