حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد

حضرت زینب با روشنگری خود موجب ماندگاری قیام کربلا شد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: به امر خدا حضرت زینب (س) قدرتی گرفت که با صدای حضرت امیرالمؤمنین (ع) واقعیت‌های کربلا را برای مردم تبیین کند و اصلی‌ترین گام را با روشنگری‌های خود برای ماندگاری قیام کربلا در طول تاریخ بردارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت‌الله حسيني‌شاهرودي، نماينده ولي فقيه در استان كردستان در ديدار با جمعي از بانوان فرهيخته استان در سنندج، حركت در مسير الهي را منجر به رسيدن به حيات طيبه دانست و اظهار كرد: خداوند متعال در قرآن كريم زنان را ستوده است و اين نشان مي‌دهد در بحث حيات طيبه زن و مرد با هم برابر هستند.
وي افزود: برخي از بانوان در تاريخ بشريت به الگوهايي بي‌نظير تبديل شده‌اند كه دليل اصلي آن حركت در مسير دستورات الهي و اطاعت محض از فرامين خالق يكتا بوده است.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان بيان كرد: انسان‌ها براي رسيدن به حيات طيبه بايد از تمام مسائل دنيوي بگذرند كه نمونه‌هاي بارزي از اين بانوان از خودگذشته را در طول تاريخ بشريت به ويژه در تاريخ اسلام ديده‌ايم.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با بيان اينكه حضرت خديجه براي اسلام و پيامبر از تمام مال خود گذشت، اظهارداشت: پيامبر اكرم(ص) براي طي مسير نياز به سرمايه داشت و خداوند به همين منظور حضرت خديجه (س) را سر راهش قرار داد.
وي با اشاره به اينكه اين بانو به لحاظ ثروت و قدرت در آن دوران جايگاه بسيار زيادي در بين اعراب داشت ، عنوان كرد: حضرت خديجه در خدمت به پيامبر در دوراني كه در غار حرا حضور داشتند از هيچ تلاشي فروگذار نبود.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان با اشاره به اينكه نقشي كه حضرت زينب در قيام عاشورا ايفا كرد نقش بسيار سرنوشت‌سازي بود، بيان كرد: اگر به واسطه وجود حضرت زينب نبود شايد نامي از اين قيام عظيم و الهي باقي نمي‌ماند.
وي افزود: به امر خدا حضرت زينب قدرتي گرفت كه با صداي حضرت اميرالمؤمنين واقعيت‌هاي كربلا را براي مردم تبيين كند و اصلي‌ترين گام را با روشنگري‌هاي خود براي ماندگاري قيام كربلا در طول تاريخ بردارد.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با اشاره به اينكه در بُعد معنويت زن و مرد فرقي ندارند، گفت: هر كس توانست در اين مسير سبقت و رنگ خدايي بگيرد به حيات طيبه دست يافته و در اين مسير فرقي بين زن و مرد وجود ندارد.
وي گفت: انسان‌ها با شخصيت حقيقي خود اعتبار پيدا مي‌كنند كه بايد تلاش كنيم در اين حوزه پيشتاز باشيم، چرا كه با رسيدن به اين شخصيت حقيقي مي‌توانيم به رتبه‌هاي مختلف دست پيدا كنيم.
نماينده ولي فقيه در استان كرد با بيان اينكه انسان‌ها در كنار شخصيت حقيقي يك شخصيت اعتباري هم دارند، گفت: اگر اين شخصيت‌هاي حقيقي بر اساس توانايي و صلاحيت در جاي خود قرار گيرند اصل عدالت تحقق پيدا مي‌كند.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با بيان اينكه البته در بحث بكارگيري بانوان در پست‌هاي مختلف در برخي جاها بايد مسائلي مانند جنسيت نيز در نظر گرفته شود، گفت: روحيات بانوان با برخي كارها و حرفه‌ها همخواني ندارد از اين رو بايد به اين مسائل توجه كرد.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان بيان كرد: در اقدامي كه انجام مي‌شود، بايد رضاي خدا را در اولويت قرار دهيم و البته بايد اين مسئله را در نظر بگيريم كه خانواده را فداي فعاليت اجتماعي نكنيم.
وي با بيان اينكه هر كاري كه خدايي و براي خدا باشد ماندگار خواهد بود، يادآور شد: بايد سعي كنيم تمام كارها و برنامه‌هايي كه انجام مي‌دهيم براي رضاي خدا باشد تا بهترين نتايج را بدست بياويم.
منبع:ايكنا




نظرات کاربران