تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر

تاسیس صندوق «بازسازی قدس» از سوی الازهر مصر

شورای عالی امور اسلامی مصر از الازهر درخواست کرد تا صندوق «بازسازی قدس» را با هدف ترمیم مسجد الاقصی و قبة الصخره راه اندازی کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به نقل ازخبرگزاري رسا، عبدالغني هندي عضو شوراي عالي امور اسلامي مصر از الازهر مصر درخواست كرد تا با راه اندازي صندوق «بازسازي قدس» اقدام به ترميم مسجد الاقصي كند.
عبدالغني هندي افزود: اتلاف وقت با برگزاري كنفرانس‌ها و همايش‌ها و صرف ميليون‌ها دلار پول براي اين گونه مراسم‌ها بسيار دور از ذهن است كه بتواند گامي در جهت حمايت از قدس و مساله فلسطين بردارد.
وي خاطر نشان كرد: از احمد طيب شيخ الازهر درخواست دارم تا صندوقي را راه اندازي كرده و مبلغ كنفرانس قدس را به اين صندوق اختصاص دهد زيرا اين مبالغ مي‌تواند در مسير پاسخ عملي به تصميم ترامپ مورد استفاده قرار گيرد.
عضو شوراي عالي امور اسلامي مصر با اشاره به وقف برخي اموال از 700 سال قبل براي ترميم مسجد الاقصي و قبة الصخرة گفت: رويكرد شركت‌هاي عربي و اسلامي براي بررسي نيازمندي‌هاي مادي و معنوي اين دو مسجد مي‌تواند بر تلاش‌هاي يهودي سازي فلسطين فائق آيد.
در همين راستا عبدالخالق شبراوي عضو مجلس اعلاي صوفيان مصر با استقبال از طرح ترميم و بازسازي مسجد الاقصي در فلسطين اظهار داشت: پاسخ عملي به تصميم ترامپ نيازمند اهتمام به مساله فلسطين است نه آنكه تنها به پخش سخنان و موضع‌گيري‌ها در رسانه‌ها اكتفا شود.
وي تصريح كرد: بازسازي مسجد الاقصي از سوي كشورهاي اسلامي با پيش‌قراولي الازهر نشان مي‌دهد كه امت اسلامي خواهان حفظ مقدسات اسلامي به ويژه در فلسطين است و در برابر تلاش‌هاي بي‌ثمر دشمنان عقب نشيني نخواهد كرد




مطالب مرتبط

نظرات کاربران