تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل

تدوین دانشنامه اهل بیت(ع) در هزار و ۳۳۲ مدخل

دانشنامه اهل بیت(ع) شامل؛ هزار و ۳۳۲ مدخل در کمتر از ده سال آینده چاپ و منتشر خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نعمت‌الله صفري‌فروشاني، مدير دانشنامه اهل بيت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) گفت: در اين دانشنامه، نقطه ثقل مباحث، چهاره معصوم(ع) هستند و بناست تا پايان امسال مداخل ۱۴ معصوم(ع) آماده شود.
وي افزود: مدخل مربوط به ۱۴ معصوم(ع) برخلاف روش الفبايي تنظيم مي‌شود و در قالب يك جلد به صورت مستقل تا پايان سال جاري، غني‌سازي، ويراستاري و چاپ خواهد شد.
صفري‌فروشاني تصريح كرد: مرحله دوم در فرايند تدوين اين دانشنامه، حرف الف است؛ كه تا پايان سال آينده، حرف الف از سوي محققان تحويل داده خواهد شد و بنابر اين است كه در كمتر از ده سال آينده، در صورت عدم گرفتارشدن در فرايند بروكراسي، اين مجموعه منتشر شود.
مدير دانشنامه اهل بيت(ع) تصريح كرد: مجموعه اين دانشنامه در هزار و ۳۳۲ مدخل منتشر مي‌شود و محتواي آن از اطلاعات شناسنامه‌اي، تاريخ زندگاني ۱۴ معصوم(ع) و ديگاه مستشرقان و اهل سنت و ميراث باقيمانده از ايشان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به رويكرد اين دانشنامه اظهار كرد: سياست ما در تدوين مطالب، ارتباط محتوا با اهل بيت(ع) است؛ به عنوان مثال اگر موضوع اخلاص مورد بررسي قرار مي‌گيرد اينكه اخلاص چه نقش و پيامدي در كلام اهل بيت(ع) دارد مورد دقت خواهد بود و يا اگر مدخلي در مورد حوزه علميه باشد در اين صورت موضوع ارتباط حوزه با اهل بيت(ع) مورد تحقيق قرار مي‌گيرد.
صفري‌فروشاني بيان كرد: معتقديم محتواي چنين دانشنامه‌هايي به زبان‌هاي مختلف دنيا ترجمه شود تا مردم دنيا بتوانند با اهل بيت(ع) آشنا شوند؛ زيرا در اين عرصه خلأ داريم و البته تلاش ما بر اين است كه موضوعات روز مانند؛ امنيت نيز در مداخل گنجانده شود.




نظرات کاربران