جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند

جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند

جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت بارگاه امیرالمومنین علی (ع) مشرف شدند و با مسؤولان آستان مقدس علوی دیدار کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جمعي از مستبصران آلماني و هلندي به همراه حجت الاسلام شيخ مهدي القرشي مسؤول مركز قرآني و ديني امام حسن مجتبي (ع) به زيارت بارگاه مطهر حضرت علي (ع) مشرف شدند و با محمد حسن رزوقي رييس شوراي مديريت آستان مقدس علوي ديدار و گفت‎وگو كردند.
محمد حسن رزوقي در اين ديدار ضمن خوش آمدگويي به زائران حرم اميرالمومنين علي (ع) گزارش مختصري از طرح‎هاي مختلف بازسازي آستان مقدس علوي خدمت مستبصران خارجي ارائه كرد.
حجت الاسلام شيخ القرشي نيز در اين ديدار گفت: سرپرست كاروان مستبصران كشورهاي آلمان و هلند حاج مهدي محمد غونجي است كه مسؤوليت اين گونه سفرها را برعهده دارد.
وي افزود: اين مستبصران فعاليت‎هاي فرهنگي بسياري در جهت احيا و نشر فرهنگ و علوم اهل بيت (ع) دارند و همچنين داراي حسينيه و مراكزي هستند كه مراسم‎ و مناسبات ديني در آن برگزار مي‎شود.
مستبصران آلماني و هلندي تشرف به زيارت حرم امام علي (ع) را مايه افتخار دانستند و از استقبال و پذيرايي گرم مسؤولان آستان مقدس علوي تقدير و تشكر كردند. يكي از شهروندان روسي به مذهب تشيع تشرف يافت
داريا سر گيونا يكي از شهروان روسيه ضمن سفر به شهر نجف در جوار بارگاه امام علي (ع) در حضور جمعي از مسؤولان آستان مقدس علوي نظير محمد حسن رزوقي، حجت الاسلام شيخ عبدالساده الجابري و علي الشرع به مذهب تشيع تشرف يافت.
علي الشرع مسؤول امور ديني آستان مقدس علوي در اين باره به خبرنگاران گفت: اين شهروند روسي پس از آنكه مختصري از مباني دين مبين اسلام براي او توضيح داده شد مقابل حرم امير المومنين علي (ع) و در كنار باب الدخول شهادتين را گفت.
وي افزود: مسؤولان آستان مقدس علوي نيز عقد اين شهروند روسي را با شوهر عراقيش به نام احمد الزهير كه نقش بسيار اساسي در تبيين مباني اسلامي و فضائل اهل بيت (ع) در دانشگاه‎هاي روسيه دارد، جاري و هداياي را نيز به آنان اهدا كردند.
همچنين يكي از مستبصران روسي به زيارت حرم امام علي (ع) مشرف شد و مورد استقبال بخش بانوان آستان مقدس علوي قرار گرفت.
اين مستبصر روسي هدف از سفر به عراق را زيارت بارگاه اميرالمومنين علي(ع) اعلام كرد و بيان داشت كه جهانيان بايد با اين مكان مقدس و بي نظير و جايگاه زن در اسلام آشنا شوند./994/ب901/ف




نظرات کاربران