چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود

چه اصلاحاتی باید در توافق با عراق برای اربعین انجام شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر رفع اشکالات اربعین ۹۶ گفت: باید بررسی کنیم که در توافق با عراق در زمینه مراسم اربعین، چه اصلاحاتی باید انجام شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از وزارت كشور، ذوالفقاري در دومين جلسه ستاد مركزي اربعين سال 1397 گفت: ارزيابي مسئولان ايران و عراق از برگزاري مراسم اربعين 96 اين بود كه اين مراسم به خوبي برگزار شد. البته براي بهتر برگزار كردن مراسم اربعين سال آينده بايد نقاط ضعف و قوت مراسم امسال به دقت شناسايي شود.
وي افزود: ما بايد بر اشكالات متمركز شويم تا براي سال آينده رفع شود. همچنين بايد بررسي كنيم كه در توافق با عراق درخصوص مراسم اربعين، چه اصلاحاتي بايد انجام شود تا اين موارد را جمع بندي و دنبال كنيم.
«شهريار حيدري» مدير كل امور مرزي وزارت كشور همچنين با ارائه گزارشي از مراسم اربعين حسيني در سال 96 تصريح كرد: دستاوردهاي ستاد مركزي اربعين با همكاري و هماهنگي همه مسئولان ذي ربط و اجرايي كردن دقيق تصميمات ستاد بدست آمده است.
وي يادآورشد: ممانعت از خروج افراد فاقد ويزا، برخورد با جعل ويزا، تامين امنيت زائران، تبديل دلار به ريال به عنوان ارز مورد استفاده در صدور ويزا، صدور ويزاي انفرادي، تامين زيرساخت هاي لازم، هماهنگي با طرف عراقي، وحدت رويه در ارائه خدمات رفاهي و درماني بخشي از مهم ترين دستاوردها و نقاط قوت ستاد مركزي اربعين بوده است.
مدير كل امور مرزي به نقاط ضعف مراسم اربعين اشاره كرد و ادامه داد: پيشنهادات ما براي برگزاري بهتر مراسم اربعين در سال آينده شامل مواردي همچون ادامه تكميل زيرساخت ها، تغيير رويكرد اطلاع رساني، فراهم كردن زمينه مديريت غيرمتمركز، بسترسازي در جهت اجراي اصل مردم محور شدن اربعين، برگزاري همايش بين المللي اربعين، تبيين وظايف دستگاه هاي حاكميتي و غيرحاكميتي، عضويت اعضاي جديد در شوراي راهبردي، پيگيري نشست دو جانبه با عراق و چهارجانبه با عراق، افغانستان و پاكستان، بازگشايي مرز خسروي و چيلات، استمرار صدور ويزاي انفرادي، بازنگري در ارائه خدمات درماني و بيمه و ايجاد توقف گاه هاي مناسب مي شود.
نمايندگان وزارت كشور، هلال احمر، سازمان راهداري، صداوسيما، بعثه مقام معظم رهبري، نيروي انتظامي، استاندار كرمانشاه، وزارت اطلاعات، ستاد بازسازي عتبات نيز نظرات، ديدگاه ها و پيشنهادات خود براي رفع اشكالات و تقويت نقاط قوت مراسم اربعين بيان كردند.
همچنين ذوالفقاري رئيس ستاد اربعين بر لزوم پيگيري پيشنهادات ارائه شده همچون بازگشايي مرز چيلات و خسروي از هم اكنون، جمع آوري پيشنهادات براي اصلاح توافق با عراق در زمينه اربعين، ايجاد تمهيدات براي برگزاري همايش بين المللي اربعين، ارائه برنامه كميته زيرساخت براي تكميل زيرساخت ها، اصلاح ساختار ستاد اربعين و راه اندازي ستادهاي شهرستاني، طراحي مدل بيمه و خدمات بهداشتي و درماني زائران و پرهيز از موازي كاري دستگاه ها تاكيد كرد.


| شناسه مطلب: 72816




اربعين وزارت كشور



نظرات کاربران