زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد

زمان معاینات پزشکی حج ۹۷ اعلام شد

رئیس جمعیت هلال احمر در نشست آموزشی – توجیهی حج 97 که با حضور نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برگزار شد، تاکید کرد: باید تمام ظرفیت ها و پتانسیل کادر پزشکی را در حج 97 به کار گیریم تا جایی که علاقه مندان و داوطلبان بیشتری فرصت این خدمت را پیدا کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني جمعيت هلال احمر؛ علي اصغر پيوندي در نشست آموزشي – توجيهي حج 97 كه ويژه نمايندگان استاني مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر برگزار شد، ابراز اميدواري كرد كه اين نشست، منجر به ارائه خدماتي با كيفيت بالاتر و موثرتر در مكه مكرمه و مدينه منوره و همچنين عتبات عاليات در سال آينده شود.
وي گفت : با تعامل با مراكز پزشكي و تكيه بر تجربه و علم اين مراكز، ضمن فراهم كردن رضايت جامعه پزشكي مي توانيم خدمات شايسته تري در حج ارائه دهيم.
پيوندي با اعلام اينكه كيفيت ارائه خدمات به زائران حج تمتع در سال جاري ارتقا پيدا كرده است ، از تلاش و كوشش خاضعانه همكاران مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در تمامي رده ها از پرستاران تا پزشكان و ... تقدير كرد.
رئيس جمعيت هلال احمر با بيان اينكه خدمت يك ماهه به ضيوف الرحمن، فرصت بسيار ارزشمندي است كه بايد قدر آن را بدانيم، تاكيد كرد: كار مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر و عضويت در اين كاروان عشق و ايثار و خدمت خالصانه و خدماتي كه به زائران در سنين مختلف با فرهنگ هاي متفاوت و انتظاراتي ويژه ارائه مي شود، قابل مقايسه با با ساير خدمات و فعاليت هاي پزشكي در كشور نيست.
پيوندي با تاكيد بر ضرورت برنامه ريزي دقيق براي ارائه خدمات با كيفيت بالاتر و متمايزتر در مراسم حج 97 اظهار كرد: بايد به استفاده بيشتر از علم و تجربه در ارائه خدمات پزشكي در حج، توجه ويژه اي داشته و با استفاده از تجربيات ديگران، نقشه راه خدمت در حج را ترسيم كنيم.
رئيس جمعيت هلال احمر در ادامه به لزوم تعامل با سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در مراسم حج اشاره كرد و افزود: بايد تمام ظرفيت ها و پتانسيل كادر پزشكي را به كار گيريم تا جايي كه علاقه مندان و داوطلبان بيشتري فرصت اين خدمت را پيدا كنند.
پيوندي همچنين با اشاره به آموزش هاي همگاني كه هر سال در حوزه حج و زيارت ارائه مي شود، خواستار ارائه آموزش هاي كاربردي تر و علمي تر و به شكل يكسان در سراسر كشور شد و تاكيد كرد: آموزش هاي سابق نياز به نوآوري دارد تا ميزان اثرگذاري آن بالاتر رفته و نقش مثبتي در خدمت رساني داشته باشد.
وي با تاكيد بر اهميت توجه به پژوهش هاي علمي در مراسم حج و زيارت سال جاري اظهار كرد: در حوزه خدمات هلال احمر در اين مراسم، مي توانيم با توجه به پيش فرض هاي موجود، تحليل هاي منطقي ارائه داده تا اين تحليل ها كه تجربه هاي گرانسنگ و اندوخته مناسبي محسوب مي شود در سال هاي آتي منجر به ارائه خدماتي موثرتر به زائران شود.
وي همچنين به موضوع مستندسازي خدمات هلال احمر در مراسم حج هم اشاره كرد و افزود: مستنداتي كه در اين مراسم جمع آوري مي شود قطعا در سال هاي آتي بسيار ارزنده خواهد بود.
استفاده از ظرفيت بين المللي كه مراسم حج در اختيار مسئولان قرار مي دهد و تعامل با مسئولان كشورهاي اسلامي كه در اين مراسم حضور دارند و استفاده از تجربيات آنها از ديگر محورهاي سخنان دكتر پيوندي در نشست امروز بود.
دكتر مرعشي، رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر هم در اين نشست با بيان اينكه در حج 97 حدود 90 هزار زائر از كشورمان حضور خواهند داشت، افزود: با مرور آخرين دستورالعمل هاي حج 97 اين مركز در سراسر كشور براي انجام معاينات پزشكي زائران آمادگي دارد.


| شناسه مطلب: 72904




سلامت پزشكي حج 97



نظرات کاربران