اعتصاب عمومی در فلسطین اعتصاب عمومی در فلسطین اعتصاب عمومی در فلسطین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعتصاب عمومی در فلسطین اعتصاب عمومی در فلسطین اعتصاب عمومی در فلسطین اعتصاب عمومی در فلسطین اعتصاب عمومی در فلسطین

اعتصاب عمومی در فلسطین

این اعتصاب در پاسخ به دعوت «نیروهای ملی و اسلامی» برای محکوم کردن دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و نیز در اعتراض به سفر پنس معاون ترامپ به منطقه صورت گرفته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري فلسطيني وفا، امروز سه شنبه كرانه باختري و نوار غزه در اعتراض به سفر«مايك پنس» معاون رئيس جمهور آمريكا به منطقه شاهد اعتصاب و عمومي فراگير شده است.
اين اعتصاب در پاسخ به دعوت «نيروهاي ملي و اسلامي» براي محكوم كردن دستور «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريكا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم اسرائيل و انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس اشغالي و نيز در اعتراض به سفر پنس معاون ترامپ به منطقه صورت گرفته است.
اين اعتصاب فراگير شامل نهادهاي رسمي و خصوصي مي شود و بخش هاي بهداشت و آموزش را مستثني كرده است. در پي اين اعتصاب، فروشگاه ها درهاي خود را بستند و سنديكاهاي حمل و نقل پايبندي خود به اعتصاب را اعلام كردند و از جا به جايي مسافران به استثناي دانش آموزان و موارد انساني ضروري امتناع كردند.
پنس روز گذشته -دو شنبه- در سخناني در سرزمين هاي اشغالي با تاكيد بر اينكه بيت المقدس «پايتخت اسرائيل» است تاكيد كرد كه سفارت آمريكا در اسرائيل حداكثر تا سال ۲۰۱۹ به طور كامل به بيت المقدس منتقل خواهد شد.
وي با بيان اين‌ كه «دوران جديدي در گفتگوهاي صلح خاورميانه آغاز شده» گفت كه واشنگتن با تمام توان خود به رهبران فلسطيني فشار مي آورد تا آنها را به پاي ميز مذاكره بكشاند.
ديدار معاون رئيس جمهوري آمريكا از سرزمين هاي اشغالي در حالي انجام مي‌شود كه هيچ يك از مقامات فلسطيني حاضر به ديدار با وي نشده‌اند.


| شناسه مطلب: 72984




فلسطين



نظرات کاربران