کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است

کامل‌ترین زیارت،‌ راهیابی تمام ساحت‌های جسمی و روحی در محضر امام است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه تمام ساحت‌های جسم و جان، عقل و اندیشه و روح باید در زیارت وجود داشته باشد، گفت: کامل‌ترین زیارت این است که تمام این‌ ساحت‌ها در محضر امام راه پیدا کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، حجت‌الاسلام والمسلمين جواد نيري، مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه شيراز امروز، ۳ بهمن‌ماه در همايش عتبات دانشگاهيان استان فارس كه در تالار حكمت شيراز برگزار شد، به بيان بايدها و نبايدهاي زيارت ائمه معصومين(ع) پرداخت و گفت: وقتي به زيارت ائمه معصومين(ع) مشرف مي‌شويم بايد تمام ساحت انسان در زيارت وجود داشته باشد. وي افزود: تمام ساحت‌هاي جسم و جان، عقل و انديشه و روح بايد در زيارت وجود داشته باشد و كامل‌ترين زيارت اين است كه تمام اين‌ ساحت‌ها در محضر امام راه پيدا كند.
نيري با بيان اينكه براي دستيابي به اين هدف، بايد چند شرط را رعايت كنيم، افزود: شرط نخست امام‌شناسي است؛ يعني اينكه بدانيم و معرفت پيدا كنيم كه اكنون به زيارت چه كسي مشرف مي‌شويم. مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه شيراز ادامه داد: امام مظهر حقيقي پاكيزگي است و كسي كه مي‌خواهد به ساحت مطهر حقيقي راه پيدا كند، بايد طهارت داشته باشد لذا يكي از اعمال مستحبي قبل از زيارت ائمه معصومين(ع) غسل و وضواست.
وي، ذكر و ثناي خداوند را در هنگام تشرف به حرم‌هاي ائمه معصومين(ع) از ديگر آداب زيارت برشمرد و گفت: شهادتين اندرون بدن را طهارت مي‌دهد كه بايد علاوه بر طهارت ظاهري به طهارت باطني هم بپردازيم.
نيري ضمن برشمردن ساير آداب زيارت ائمه معصومين(ع) گفت: در زيارت بايد به جايي برسيم كه خدا را در ساحت امام بدانيم و اين متعالي‌ترين حضور انسان است.
مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه شيراز همچنين به دانشجويان سفارش كرد كه براي دعا اهتمام ورزند و تأكيد كرد كه خداوند همت‌هاي بلند را دوست دارد و از دون همتي كراهت دارد؛ برخي‌ها در دعاهاي خود كم همتند در حالي كه دعاي ما چيزي از كرم خدا را كم نمي‌كند.
وي به مسئله زيارت نيابتي اشاره كرد و گفت: نيابتي زيارت كردن، موجب كاهش ثواب نمي‌شود بلكه ثواب آن را مضاعف مي‌كند زيرا همت و كرم اهل بيت(ع) بسيار بيشتر از اين چيزهاست.
نيري از دانشجويان خواست تا در دعاهاي خود به حاجات اجتماعي اهتمام ورزند و ادامه داد: اين مملكت، مملكت امام زمان(عج) است و تنها كشوري است كه دين رسمي آن شيعه است لذا بايد با آيين اهل بيت(ع) مملكت خود را بيمه كنيم بنابراين درخواست مي‌شود كه حاجات اجتماعي را بر حاجات فردي خود در زيارت‌ها ترجيح دهيم.


| شناسه مطلب: 72998




زيارت



نظرات کاربران