شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع) شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع) شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع) شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع) شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع) شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع) شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع)

شگفتی فرستاده اتحادیه اروپا و سفیر اسپانیا از آثار اسلامی حرم حضرت علی(ع)

فرستاده ویژه اتحادیه اروپا به عراق به همراه سفیر اسپانیا طی حضور در نجف اشرف به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند و با مسئولین آستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي «رامون بليكوا» سفير جديد اتحاديه اروپا در عراق به همراه سفير اسپانيا «خوزه ايسكوبار» و «هيرفويه» سركنسول اتحاديه اروپا در بغداد به زيارت بارگاه مطهر علوي مشرف شدند و از بخش‌هاي تاريخي عمارت حرم مطهر بازديد كردند.
سفير اتحاديه اروپا در بغداد طي مصاحبه‌اي با واحد اطلاع رساني آستان اظهار داشت: از اينكه به زيارت حرم حضرت علي (ع) آمده‌ايم بسيار خوشحاليم و طي سفرمان به شهر نجف با چندين شخصيت سياسي و مذهبي ديدار كرديم.
وي افزود: زيارت حرم حضرت علي (ع) آخرين مرحله از برنامه كاري ما در نجف بود، چون قصد داشتيم وقت بيشتري بابت بازديد از اين مكان مقدس داشته باشيم.
بليكوا تاكيد كرد: حكمت و پيام انساني حضرت علي (ع) كه در ايام زندگيش برجاي گذاشت رهنمودهاي والايي براي تمام ملت‌ها در بردارد و به گوش تمامي جهانيان رسيده و تا به امروز پا برجاست و مباني عدالت و دوستي را به همراه دارد.
در ادامه سفير اسپانيا در بغداد نيز اظهار داشت: من علاوه بر وظايف ديپلماتيكي كه دارم استاد دانشگاه هستم و در رشته مطالعات اسلامي تحصيل كرده‌ام و با مذهب تشيع آشنا هستم و از اينكه اين مكان مقدس و تاريخي و با شكوه را از نزديك مشاهده كردم بسيار خوشحالم.
وي افزود: در بدو ورود به حرم بسيار شگفت زده شدم و نقش‌هاي اسلامي و هندسي عمارت حرم نظرم را جلب كرد.
اين مقام اسپانيايي خاطر نشان كرد: در كشور اسپانيا آثار اسلامي زيادي مانند كاخ الحمرا و كاخ قرطبه وجود دارد اما هيچ وقت در طول عمرم آثار اسلامي به اين زيبايي نديده‌ام.
وي افزود: از شهرهاي تاريخي اسلامي و عربي بسياري چون دمشق و قاهره بازديد كرده ام اما عمارتي كه امروز شاهد آن بودم از لحاظ طراحي و از لحاظ جوانب معنوي بسيار منحصر به فرد و متفاوت بود و از بدو ورود متوجه شدم كه اين مكان با بقيه آثار تاريخي اسلامي متفاوت است.




نظرات کاربران