چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟ چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟ چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟ چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟ چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟ چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟ چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟

چگونه شناخت و معرفت ائمه(ع) را در دل‌ها تقویت کنیم؟

‏حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: هر انسانى موظف است به قدر وسعت وجودى و ظرفیت عقلى و ذهنى خود براى شناخت ومعرفت ائمه (ع) تلاش کند، تا مسیر بندگى و عبودیت خدا راهم دردلها تقویت کند وهم راه صحیح زندگى را بهتر بشناسد و در صراط مستقیم گام گذارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي ، حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي كه در جمع زائران حسيني در حرم مطهر سيد الشهدا(ع) سخنراني مي كرد در خصوص شناخت ومعرفت به ائمه(ع) به چند نكته اشاره كرد و اظهار داشت: اول اينكه ما بايد با كلام و سخنان امامان و احاديث و رواياتشان مأنوس گشته و سيره و سنت آنان را در امور شخصى ، اجتماعي و... رفتار و كردار آنها را الگوى عمل خود قرار دهيم.
وي گفت: يكى ديگر از راه هايى كه مى توان با آن نسبت به ائمه(ع) معرفت پيدا كرد، تأمل و تدبر در معانى و مفاهيم دعاها از ائمه(ع ) مانند دعاى كميل، دعاى ندبه، دعاى عرفه و ... است.
وي راه ديگر شناخت ائمه (ع) را خواندن زيارت نامه ها، مخصوصاً زيارت جامعه و تفكر وجست و جو در معانى و مفاهيم بلند آن دانست.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي همچنين گفت :هر چه معرفت وسيع تر و جامع تر باشد، قرب و ارزش اعمال انسانها به ائمه (ع) افزون ترمي شود، بنابراين بايد تلاش كنيد به معرفت خود نسبت به خدا و انبيا و ائمه (ع) توسعه بيشتري بدهيم و دركسب معرفت، خستگى به خود راه ندهيم.
وي درابطه با محبت و اطاعت افزود: هرچه محبت بيشتر، اطاعت قوى تر و هر اندازه اطاعت قوى تر و گسترده تر باشد، محبت افزايش مى‌يابد.
وي درادامه خطاب به زائران گفت: در همه حالات زندگى چه درسختى و چه در آسايش به امامان و ائمه (ع)متوسل شويد و آنان را هادي، واسطه و شفيع خود نزد خدا قرار دهيد.
در پايان مراسم ، نوحه خواني و سينه زني توسط دوتن از مداحان اهل بيت (ع) برگزار شد.




نظرات کاربران