حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن کوچک و بزرگ ندارد

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تاکید براینکه نباید دشمن را کوچک شمرد، تصریح کرد: دشمن کوچک و بزرگ ندارد و به همان نسبت که دشمنی می کند می تواند به ما ضربه بزند لذا باید مراقب دشمن باشیم تا بتوانیم برای تامین امنیت درجامعه درست و بموقع تصمیم بگیریم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر كه در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري سخن مي گفت در ادامه بحث امنيت از نگاه اسلام، لزوم توجه به تحركات دشمن براي تامين امنيت درجامعه را يادآور شد و با اشاره به اينكه اسلام براي مقابله با دشمناني كه در داخل و خارج كمر به نابودي ما بسته اند راهكارهايي را معرفي مي كند، اظهارداشت: اسلام به مردم توصيه مي كند كه هوشيار و مراقب باشند و از دشمن غافل نشوند چرا كه دشمن ازغفلت ها براي ضربه زدن سوء استفاده مي كند.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با بيان اينكه اميرالمومنين امام علي (ع) درنهج البلاغه مي فرمايند: "مَن نامَ‌ لَم‌ يُنَم عَنه" – اگر كسي بخواب برود توقع نداشته باشد كه ديگران هم بخواب بروند، افزود: اگر ملتي به خواب رفته و غافل شود ، معنايش اين نيست كه دشمن هم خوابش برده، او از غفلت ها سريعا استفاده مي كند.
وي ادامه داد: حضرت علي در بيان ديگري مي فرمايند: " كُن مِن عَدوّك على اَشدّ الحَذر" – نسبت به دشمنت بيشترين مراقبت را داشته و مواظب باش كه درغفلت ها به شما آسيب وارد نكند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: دردعا مي خوانيم " الهي لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً " خدايا حتي به اندازه يك چشم به هم زدن ما را بخود وامگذار چرا كه ممكن است در همان لحظه دشمن ما را از مسير حق جدا كند.
وي تاكيد كرد: در رابطه با دشمن بيروني نيز نبايد به گونه اي عمل كنيم كه احساس كند ما ازخود غافل شده ايم و ضربه خود را وارد كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه در روايات به انواع دشمني ها اشاره شده است، گفت: دين اسلام ريزترين مسايل مهم در حوزه امنيت را مورد توجه قرار داده است و اگرما با اسلام كاملا آشنا بوديم و خوب عمل مي كرديم اين همه آسيب در جامعه نمي ديديم.
وي با اشاره به اينكه حضرت علي مي فرمايند: " أوهَنُ الأعداءِ كَيدا مَن أظهَرَ عدَاوتَه " – از كسي كه دشمني خود را آشكار مي كند خيلي نترسيد، افزود: چنين دشمني به برنامه ها و راهكارها زياد اشراف ندارد و بيشتربا ايجاد جو رواني تلاش مي كند طرف مقابل را آزار دهد و از صحنه خارج كند.
وي با اشاره به اينكه دشمن آگاه سعي مي كند نقشه هايش را پنهان نگاه دارد، اضافه كرد: آمريكا هر روز و هرشب درحال توطئه و فتنه عليه ماست و متاسفانه برخي از رسانه ها بصورت پيوسته هراظهار نظرآمريكايي ها را پخش و دل عده اي را خالي كنند.
وي افزود: نبايد با انعكاس كوچكترين اظهارات دشمن در مسير خدمت به دشمن قرار گيريم ، آنها مي خواهند از طريق جنگ رواني روحيه مردم ما را بشكنند هر چند بر اساس آيه 173 سوره آل عمران كه مي فرمايد: " اَلَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ايمنًا " هرچه مومنين بيشتر ترسانده شوند برايمان شان افزوده مي شود و مومنان واقعي هرگز با تبليغات شوم دشمن صحنه را خالي نمي كنند.
وي با اشاره به اينكه درحديث آمده است فريب كاري ها و ظاهرسازهاي دشمن شما را گول نزند و مسير خود را گم نكنيد، افزود: اسلام تاكيد دارد هيچ دشمني را كوچك نپنداريد، حضرت امير در اين زمينه مي فرمايند: " لا تَستَصغرنَ عَدوُك واِن ضَعُف " – هرچند دشمن ضعيف باشد ولي آن را كوچك نپنداريد. دشمن ، دشمن است.
وي تاكيد كرد: دشمن كوچك و بزرگ ندارد و به همان نسبت كه دشمني مي كند مي تواند به ما ضربه بزند لذا بايد مراقب باشيم و دشمن را كوچك نشماريم تا بتوانيم براي تامين امنيت در جامعه خوب تصميم بگيريم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه در روايات آمده است نبايد به كمك دشمن اميدوار بود، اظهار داشت: حضرت علي مي فرمايند: مَن اِستعان بعدوه علي حاجَتِه، ازداد بَعداً مِنها – كسي كه براي رفع نيازمندي هايش از دشمن كمك مي گيرد هرچه جلو مي رود از رسيدن به هدفش دورتر مي شود.
وي باتاكيد براينكه ازدشمن نبايد انتظاردوستي داشت و به سوي او دست دراز كرد، افزود: مقام معظم رهبري بارها تاكيد كرده اند نگاه ما بايد به درون باشد و نه برون به اين معنا كه ما با داشتن نسل جوان و اين همه امكانات مي توانيم به گونه اي حركت كنيم كه اكثر نيازهايمان را تامين نماييم.
نماينده ولي فقيه درادامه با بيان اينكه حضرت امير مي فرمايند: " لا تُوقِع بِالعَدُوِّ قَبلَ القُدرَةِ - قبل از اينكه توانمند شوي به دشمنت حمله نكن، گفت: اين منطق اسلام است كه تاكيد دارد هرچه مي توانيد قوي شويد و به هرمقدارمي توانيد توان نظامي خود را بالا ببريد تا دشمن بترسد و سراغ شما نيايد.
وي با تاكيد براينكه هرچه اقتدار كشور و ملتي قوي تر باشد دشمن نمي تواند به آن آسيب بزند، اظهار داشت: چرا اين همه روي بحث موشكي ما تكيه مي كنند؟ آيا اگر اين توان را نداشتيم با ما اينگونه برخورد مي كردند؟ چرا اين همه روي توان انرژي هسته اي ما تكيه مي كنند و توانمنديمان را زير سوال مي برند و مي خواهند با ما مقابله كنند؟
وي افزود: چه اروپايي ها كه مي گويند بايد برجام را نگه داريم و چه ترامپ كه مي گويد بايد برجام را از بين ببريم، هر دو هدف شان خير نيست بلكه دنبال اين هستند كه ما را ضعيف نگه دارند، البته ما هم درمقابل بايستي با استفاده از ابزارهاي گوناگون ، قدرت و اقتدارمان را تقويت نماييم تا امنيت مان را حفظ كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه اميرالمومنين مي فرمايند: " لا تُظهِرِ العَداوَةَ لِمَن لا سُلطانَ لَكَ عَلَيهِ – نسبت به كسي كه سلطه براو نداري دشمني ات را آشكار نكن " ، اظهار داشت: لزومي ندارد آنچه را كه در دل مان مي گذرد و براي مقابله با دشمن برنامه ريزي مي كنيم مرتب بر زبانمان جاري كنيم.
وي تاكيد كرد: انسان بايد قبل از اينكه اين دشمني ها به جنگ منتهي شود به سمتي برود كه از دشمن بهره بگيرد و او را در مسيراصلاح قرار دهد يعني در راستاي سياست هاي خود دشمن را به حركت درآورد.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه تا به اسلام بازنگرديم و آن را به شكل كامل در جامعه پياده نكنيم نمي توانيم مشكلات مان را حل كنيم ، گفت: اسلام دين كاملي است و مجموعه قوانين اسلام به صورتي است كه درهر دوره اي مي تواند تا زمان ظهور حضرت ولي عصر (عج) و بعد از آن دنيا و جامعه را اداره كند.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد تا همگان دست به دست هم داده و با توجه به راهنمايي ها و دستورالعمل هاي اسلامي روزبروزدرجهت تقويت ثبات و امنيت كشورگام هاي جدي وموثر بردارند.




نظرات کاربران