دعاهای حضرت زهرا در یک اثر دعاهای حضرت زهرا در یک اثر دعاهای حضرت زهرا در یک اثر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعاهای حضرت زهرا در یک اثر دعاهای حضرت زهرا در یک اثر دعاهای حضرت زهرا در یک اثر دعاهای حضرت زهرا در یک اثر دعاهای حضرت زهرا در یک اثر

دعاهای حضرت زهرا در یک اثر

کتاب «همراه با فاطمه(س)؛ مروری بر دعاهای حضرت زهرا(س)» در سه بخش با عنوان‌های: دعاهای روزانه، دعاهای متفرقه و تعقیبات نماز تنظیم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، انتشارات کتاب جمکران کتاب «همراه با فاطمه(س)؛ مروری بر دعاهای حضرت زهرا(س)» را به گردآوری و ترجمه زینب مهاجری تومان در بازار نشر عرضه کرده است.

فرهنگ دعا و انابه و التماس در آستان باری تعالی بین ما اهمیت فراوانی دارد و معتقدیم حتی اگر دعایی خوانده شود و ظاهرا به استجابت هم نرسد، اثر بسیار نورانی و زیبایی بر دعا کننده می‌گذارد؛ از این رو نگارنده در مقدمه این کتاب در این باره چنین نگاشته است:

با عنایت خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) قدم در راهی گذاشتیم تا ادعیه منسوب به بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) را جمع‌آوری کنیم و ان‌شاءالله در سایه سار گفتار و کلام این بانوی مهر اشک و زیبایی، آرامش دنیا و آخرت برای خوانندگان به ارمغان بیاوریم؛ چرا که روشن است صحبت با خداوند با عبارت پاک و مطهر این عزیز، تأثیر دوچندان بر جسم و روح و روان همه خواهد گذاشت.

زینب مهاجری این کتاب را در سه بخش با عنوان‌های: دعاهای روزانه، دعاهای متفرقه و تعقیبات نماز تنظیم و در بخش اول عنوان‌های: دعای روز شنبه، در سایه‌سار دعای شنبه، دعای روز یکشنبه، در سایه‌سار دعای یکشنبه، دعای روز دوشنبه، در سایه‌سار دعای دوشنبه، دعای روز سه‌شنبه، در سایه‌سار دعای سه‌شنبه، دعای روز چهارشنبه، در سایه‌سار دعای چهارشنبه، دعای روز پنج‌شنبه، در سایه‌سار دعای پنج‌شنبه، دعای روز جمعه، در سایه‌سار دعای جمعه را بررسی کرده است.

همچنین نگارنده نیز در بخش دوم به بررسی عنوان‌های: دعای آن حضرت در صبح و شام، دعای حریق؛ دعای ایشان در صبح، دعای آن حضرت در حاجت‌های جامعی برای دنیا و آخرت، دعای آن حضرت در طلب اخلاق نیکو و کارهای پسندیده پرداخته است.

خانم مهاجری در بخش سوم هم دعای آن حضرت در تعقیب نماز ظهر، دعای آن حضرت در تعقیب نماز عصر، دعای آن حضرت در تعقیب نماز مغرب، دعای آن حضرت در تعقیب نماز عشا را شرح داده است.

در ادامه، نگارنده زیر عنوان «در سایه سار جمعه» چنین آورده است:

خدای من! کسانی به قرب و نزدیکی تو دست می‌یابند که در خلوص نیات‌شان برای تو و عمل نیک‌شان در جهت رضای تو پیشتازند؛

تعلل نمی‌کنند و بی‌چون و چرا به سوی تو و کسب رضایت تو می‌تازند؛

بار پروردگارا! مرا از کسانی قرار ده که با عمل خالص و اطاعت محض محبوب تو می‌شوند؛

کاری کن خالی از غرور شوم و آکنده از خاکساری، پیشانی بر خاک بگذارم و از درگاه تو نور و آبرو کسب کنم.

خدای من! تو به آن کس که از تو خواهش کند می‌بخشی، زیرا کسی که طالب آنچه به او ارزانی شده نیست، آن را به کار نخواهد بست؛

و آنکه متضرع و ملتمس به درگاهت نباشد، در دریایی از نعمات است، اما سرچشمه بخشش را فراموش می‌کند و دچار تکبر می‌شود؛

پس مرا سائل و متضرع به سوی خود قرار ده تا این‌گونه از فضل و کرم تو بهره‌مند شوم و به خواسته‌های نیک خویش برسم.

در دعای دیگر در این کتاب آمده است:

فاطمه(س) را دیدم که رو به قبله نشسته و دست‌ها را به سو آسمان برآورده؛ چنین دعا می‌کند:

«پروردگارا! به حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به گریه‌های حسن(ع) و حسین(ع) در فراق من، از تو می‌خواهم گناهکاران شیعیان من و شیعیان فرزندان مرا ببخشایی!»

گفتنی است، انتشارات کتاب جمکران، کتاب «همراه با فاطمه(س)؛ مروری بر دعاهای حضرت زهرا(س)» را با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه، در قطع پالتویی و ۸۴ صفحه به قیمت ۳۰۰۰ تومان منتشر کرده است.


| شناسه مطلب: 73235




حضرت زهرا



نظرات کاربران