شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج

شرایط جدید بانوان عربستانی برای ازدواج

شرایط جدید دختران عربستانی برای ازدواج به یکی از موضوعات جذاب روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پس از آنكه زنان در عربستان پس از سال ها موفق به كسب برخي حقوق خود شدند، اينك دختران دم بخت شرايط جديدي براي نامزدهاي خود تعيين مي كنند.
شروطي مانند موافقت با حضور در ورزشگاه، داشتن حق رانندگي، سفر با دوستان، كار كردن ولو در شيفت شب، خوابيدن در خانه برادر و برخي ديگر از شرايط كه تاكنون در جامعه عربستان رسم نبوده است.
يك دختر در فضاي مجازي نوشت؛ همسر آينده ام حق داشتن رمز گوشي مرا ندارد و حتي اگر رمز گوشي مرا داشته باشد حق ندارد در آن جستجو كند و ببيند به چه كسي زنگ زده ام يا چه كسي به من زنگ زده است.
دختر ديگري كه به گفته خودش تجربه يك بار ازدواج را دارد با اشاره به اينكه اغلب پسران در ابتداي ازدواج در منزل پدر خود ساكن مي شوند، مي نويسد ؛ من تنها در شرايطي ازدواج مي كنم كه همسرم توانايي خريد يا اجاره يك خانه جدا داشته باشد.
يكي ديگر از كاربران هم اعلام كرد كه حاضر نيست چون سن كمي دارد به خانواده همسرش خدمت و از آنها پذيرايي كند.
يك روزنامه محلي عربستان با ابراز نگراني از اين وضعيت مي نويسد؛ در جامعه امروز عربستان اين درخواست ها تنها منحصر به دختران نيست بعضا مشاهده شده كه پدران و مادران هم درخواست هايي دارند كه تاكنون در جامعه سعودي مطرح نبوده است.
به نوشته اين روزنامه در يك مورد پدري از دخترش خواسته به شرطي موافق ازدواج اوست كه نيمي ازحقوق معلمي او را بگيرد و مادري هم گفته مي بايست سه روز بعد از عروسي دخترش در خانه آنها بماند.
واكنش ساير كاربران فضاي مجازي هم به اين شرايط جالب است برخي آن را مقتضيات زمان و برخي زياده خواهي جوانان امروز مي خوانند.
در طول ماه‌هاي اخير اخبار متعددي درمورد افزايش نقش زنان در جامعه مردسالار عربستان منتشر شده است.
كاهش بهاي نفت طي سال‌هاي اخير تعداد مشاغلي كه خانواده‌هاي عربستاني از آنها امرار معاش مي‌‌كنند را به شدت كاهش داده است و به همين دليل، عربستان سعودي براي نجات اقتصاد نفتي در حال سقوط خود ناگزير است فرصت‌هاي شغلي جديدي را براي شهروندان خود فراهم كند و زنان كه تا پيش از اين سهمي در اقتصاد اين كشور نداشتند را نيز در چرخه توليد و اشتغال سهيم كند.
به نوشته اينديپندنت، علاوه بر انگيزه‌هاي اقتصادي زيادي كه در پس سنت‌شكني‌هاي اخير عربستان درباره زنان وجود دارد، انجام اصلاحات اجتماعي نيز با توجه به انتقادهاي بين‌المللي فراواني كه به دليل سلب حقوق عادي زنان به حاكميت اين كشور وارد است، از اهميت بسزايي براي رياض برخوردار است و اين مسئله‌اي است كه محمد بن سلمان وليعهد عربستان بيش از هر چيز ديگري براي دريافت مشروعيت داخلي و بين‌المللي به آن نيازمند است.
منبع: ايرنا


| شناسه مطلب: 73264




بانوان عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران